וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: הקואליציה השיעית דורשת הסמכות הביטחונית

רויטרס

27.3.2006 / 21:42

בפנטגון מכחישים שבמהלך מבצע צבאי נפגעו מסגדים. התקשורת העיראקית טוענת שזו הייתה פשיטה על מקומות פולחן

הקואליציה השיעית בעיראק שבה ודרש שהשליטה בביטחון המדינה תחזור לעיראקים. זאת, בעקבות טענות, לפיהן הכוחות האמריקאים פגעו במקומות קדושים במהלך פעילות צבאית.

גורמים בפנטגון אמרו, כי במבצע, שנערך בשיתוף הצבא העיראקי, לא נפגעו מסגדים. דובר בכיר בפנטגון, בריאן וויטמן, אמר כי "להבנתי, במהלך המבצע לא נכנסו חיילים למסגדים או פגעו בהם". הוא הוסיף, כי "כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב השתתפו במבצע", אך סרב לומר מה היה תפקידם המדויק.

התקשורת העיראקית, הנשלטת על ידי הממשלה, תארה את המבצע כפשיטה אמריקאית על מקומות פולחן במקום קדוש. שר הביטחון העיראקי, עבד אל-קרים אל-אנזי, אמר ש-37 בני אדם נהרגו במתקפה.

"כוח מיוחד של הצבא העיראקי פשט על אחת השכונות בצפון בגדד כדי לשבש תא טרור שהיה אחראי לא רק לביצוע מתקפות על כוחות הביטחון העיראקים וכוחות הקואליציה, אלא גם לחטיפתם של אזרחים עיראקים", אמר וויטמן.

"הכוחות המיוחדים העיראקים הרגו 16 בני אדם, ועצרו כ-15 בני אדם במהלך המבצע", הוסיף וויטמן. וויטמן אמר שבמקום נמצא מצבור של כלי נשק, חומרים להכנת מטעני צד ותחמושת.

הבניין לא היה מסגד מסורתי, אלא מבנה שהשתייך בעבר למפלגת הבעת', ומשמש את השיעים לתפילות ואירועים דתיים אחרים, ונודע באזור כ"מסגד מוסטפה".

"זה היה מבצע שתוכנן והוצא לפועל על ידי כוחות עיראקיים, וצבא ארה"ב לקח חלק בייעוץ בלבד", אמר גורם במחלקת המדינה. הוא הוסיף שהמבצע הבליט את הצורך שהעיראקים ינקטו בגישה לא עדתית כלפי הביטחון במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully