וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלולות למניעת היריון יפחיתו הסיכוי לסרטן

27.3.2006 / 19:27

הגלולות, שמפסיקות את המחזור לגמרי, יגיעו לשוק בעוד חמש שנים. ייתכן שהן יפחיתו את הסיכון ללקות במחלות קשות אחרות

מומחים מפתחים בימים אלו גלולות למניעת היריון שלא מעלות את הסיכון ללקות בסרטן השד, הקיים בגלולות הקיימות, ואף מפחיתות אותו. החוקרים מקווים שהגלולה החדשה, שמבוססת על RU486, גלולת ההפלה השנויה במחלוקת, תגיע לשוק תוך חמש שנים.

הגלולה, שמפסיקה את המחזור לגמרי, חוסמת את ההורמון [[פרוגסטרון]], שמסייע לגוף להתכונן להיריון, ונמצא קשר בינו לבין מחלת הסרטן. פרופ' דיוויד ביירד מאוניברסיטת אדינבורו, אמר שייתכן שהגלולות יוכלו לטפל גם באנדומטריוזיס, מצב שבו רקמת הרחם מתפשטת לאיברים סמוכים. ייתכן שהיא תוכל להוריד את הסיכון לפקקת – יצירת קרישי דם - בקרב נשים מבוגרות שסובלות מעודף משקל או מעשנות.

ב-BBC דווח, כי הגלולה המשולבת מכילה פרוגסטרון ו[[אסטרוגן]]. פרופ' ביירד אמר, כי "מחקרים שנעשו בחיות הראו שאם מורידים את חשיפתן של השחלות לאסטרוגן ופרוגסטרון, יורד הסיכוי לפתח סרטן שד".

הגלולה נוסתה על שתי קבוצות, שכל אחת מהן כללה 90 נשים. החוקרים מדווחים שהתוצאות היו חיוביות וכי הנשים דיווחו על מעט תופעות לוואי. אבל פרופ' ביירד אמר שדרושים מחקרים נרחבים יותר כדי למצות את יתרונותיה של הגלולה החדשה.

אנה גליסר, מבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון, אמרה שהטענה שהפסקת המחזור היא לא טבעית, "מוטעית לגמרי". היא אמרה שבמהלך השנים נשים עוברות תקופות ארוכות ללא מחזור, בגלל שהיו בהיריון או היניקו ללא הפסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully