וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם "אמנת הסטודנטים" תשנה את מצב ההשכלה הגבוהה?

27.3.2006 / 18:58

ארגוני הסטודנטים התאחדו, רק כדי להחתים את המפלגות על התחייבות לקדם את מצבם, ומתוך אמונה אמיתית שכך יהיה

התאחדות הסטודנטים בישראל וארגון הסטודנטים בישראל מצפים שהמפלגות שיכהנו בכנסת ה-17 ישנו את מצב ההשכלה הגבוהה בישראל, לאחר שמרבית המפלגות חתמו על "אמנת הסטודנטים", יוזמה של הארגונים. באמצעות המסמך הכתוב, מאמינים בארגוני הסטודנטים, יכפו על המערכת הפוליטית להוריד את שכר הלימוד – באופן מיידי – ב-24%; להקים "קרן ממשלתית למימון השכלה ודמי קיום לכל סטודנט"; להגדיל בחזרה את תקציב ההשכלה הגבוהה בישראל ולמסד את זכויות הסטודנטים בחוק (הזכויות לא מפורטות במסמכים שפרסמו הארגונים).

רעיון האמנה בא "ליצור קבוצת לחץ על המפלגות בישראל", כלשון הודעת הסטודנטים, ערב הבחירות, ולהחתימן על הסכם המחייב אותן לעמוד ולתמוך בעקרונות האמנה. לדברי הסטודנטים, המפלגות שמרכיבות את הממשלה הבאה התחייבו לקדם את האמנה וחתמו עליה. קדימה היא המפלגה היחידה שטרם חתמה על ההסכם. היום תתקיים פגישה בין נציגי הסטודנטים לאנשי קדימה, לתיאום עמדות ויישור קו.

הסטודנטים אומרים, כי זו הפעם הראשונה בה כל המפלגות בישראל מסכימות על קווי מתאר זהים בכל הקשור לעתיד ההשכלה הגבוהה והסטודנט בישראל. כמו כן, זו הפעם הראשונה בה כל אגודות הסטודנטים בארץ - 61 במספר - מתאגדות על מנת לקדם את הנושא. הסטודנטים מרהיבים ומאיימים, כי מפלגה שלא תתמוך באמנה - שמה יפורסם לסטודנטים. עם זאת, ספק רב אם להצהרותיהם, שאינן שונות מדברי אגודות הסטודנטים בעבר, יש סיכוי של ממש להשפיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully