וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 2010, 5% מהחשמל בבריטניה יופק מרוח

27.3.2006 / 17:45

דו"ח של האגודה הבריטית לאנרגיה מרוח מגלה כי התקנת חוות הרוח במדינה מתקדמת מהר מהצפוי

עד 2010 יופק 5% מהחשמל בבריטניה על ידי חוות רוח. כך מדווחת האגודה הבריטית לאנרגיה מרוח. דו"ח חדש של האגודה מגלה, כי טורבינות לייצור חשמל מרוח מותקנות מהר מהצפוי במדינה. הדבר מקדם את ממשלת בריטניה לקראת היעד המוצהר שלה, להביא לייצור 10% מהחשמל במדינה ממקורות מתחדשים ב-2010.

הדו"ח מתפרסם יום לאחר שממשלת בריטניה הודיעה על שינויים מהותיים במדיניות האקלים שלה. ב-BBC דווח, כי מדובר בהערכה המקיפה ביותר של ייצור החשמל מרוח בבריטניה עד כה.

לטענת האגודה, חוות הרוח שכבר הוקמו ואלה שנמצאות בהליכי תכנון יהיו בעלי יכולת ייצור של 3,000 מגה-ואט עד 2010. תוך התחשבות במכשולים אפשריים, בשלב התכנון או בשלב התקנת החוות ברשת החשמל, מעריכים בבריטניה שתוספת כמות כזו של חשמל תתאפשר עד סוף העשור.

"להפקת חשמל מרוח יכול להיות תפקיד מהותי בהשגת יעדי האנרגיה המתחדשת ושינויי האקלים", אמר יו"ר האגודה, כריס טומלינסון, "המחקר שלנו מוכיח בבירור, שחוות רוח יספקו יתרונות גדולים לכלכלה ולאיכות הסביבה ותבטיח את אספקת החשמל במדינה".

התקנת חוות רוח בבריטניה נמצאת בשלב מתקדם יותר מכל אמצעי חלופי אחר לייצור חשמל, אבל בהשוואה למדינות כמו דנמרק וגרמניה, היא נמצאת בפיגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully