וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לבטל את רישיונה של חברת "השמירה"

חיים ביאור

27.3.2006 / 16:40

עמותת קו לעובד בפנייה למשרד המשפטים: החברה פוגעת בזכויות עובדיה ולא משלמת להם דמי נסיעות, חופשה, הבראה או חגים

עמותת קו לעובד, העוסקת בהגנה על זכויות עובדים, פנתה אתמול למשרד המשפטים בדרישה שיבטל את רישיונה של חברת "השמירה", בטענה שהיא פוגעת בזכויות השומרים והמאבטחים שהיא מעסיקה.

הוועדה לרישוי חוקרים וחברות שמירה ב[[משרד המשפטים]] אישרה לפני שנה את רישוי החברה, לאחר שהתייעצה עם נציגי ההסתדרות והגיעה למסקנה שהחברה משלמת את שכר עובדיה ואת התנאים הנלווים כחוק. קו לעובד מערערת עתה על ההחלטה, בטענה שחברת השמירה הפסידה בעשרות תביעות שהגישו נגדה עובדיה לבתי הדין האזוריים לעבודה.

"המציאות רחוקה ממה שהחברה הציגה לוועדה", נטען בפניית קו לעובד, "רק ב-2005 הגישו עובדים בהשמירה יותר מ-300 תביעות נגדה. זהו היקף תביעות חסר תקדים שהגישו עובדים נגד מעסיקם, בטענה שהם אינם מקבלים את המגיע להם", טוענת העמותה. עוד נאמר בפניית קו לעובד כי מפסקי הדין של שופטי [[בית הדין לעבודה]] עולה שחברת השמירה אינה עומדת בדרישות בסיסיות של הסכמי העבודה, כגון הפרשה לקרן פנסיה עבור העובדים ואי-תשלום מלוא דמי נסיעות, דמי חופשה, דמי הבראה ודמי חגים.

מחברת השמירה נמסר בתגובה, כי החברה "לא תגיב על כל מכתב הכולל עיוות של המציאות שעמותה זו או אחרת בוחרת להוציא במטרה לקדם את עצמה באמצעות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully