וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים נדרשה להגביר מודעות האזרחים לשפעת העופות

רויטרס

27.3.2006 / 15:51

ארגון הבריאות העולמי קרא למצרים להגביר ההסברה לאזרחים. הממונה האזורי: "אני מצפה שהנגיף ייעלם ממצרים בקרוב"

ארגון הבריאות העולמי קרא לממשלת [[מצרים]] להגביר את מודעות אזרחיה לשפעת העופות. עד כה, דיווחה ממשלת מצרים על מקרה מוות אחד של אשה מהמחלה. ארבעה אזרחים נוספים נדבקו בנגיף הקטלני. עם זאת, אין סימנים לכך שהנגיף מועבר מאדם לאדם במדינה, כך אמר חסן אל-בושרא, הממונה האזורי מטעם [[ארגון הבריאות העולמי]] למעקב על מחלות מידבקות.

"עליכם להגביר את ההסברה בתחום הבריאות", אמר אל-בושרא, "רוב המקרים של המחלה אירעו בחוות, בקרב אנשים שלא עוקבים אחר הוראות משרד הבריאות". לדבריו, לולנים רבים במצרים, שהשלטונות הורו להם להשמיד את העופות, העבירו במקום זאת את העופות לתוך בתיהם.

[[שפעת העופות]] היא עדיין בגדר מחלת חיות, אך מסוגלת להדביק בני אדם שבאו במגע עם עופות חולים. הדיווח הראשון על איתור הנגיף בעופות במצרים היה בפברואר, ובאמצע מרץ כבר נודע על מקרה ראשון של בן אדם שנדבק במחלה.

"אני מצפה שהנגיף ייעלם ממצרים בקרוב, מכיוון שהממשלה נוקטת צעדים חמורים יותר", אמר אל-בושרא, "הדבר החשוב ביותר הוא, שהמקרים האלה לא קשורים זה בזה. לא מדובר בהדבקה בין בני אדם, וכל הנדבקים באו במגע עם עופות חולים. באופן כללי, הממשלה עושה עבודה טובה וכעת יש פיקוח הולם בכל מחוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully