וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר קרא לקהילה הבינ"ל לתמוך בפעילות בעיראק

27.3.2006 / 13:49

ראש ממשלת בריטניה כינה בנאום בפני הפרלמנט האוסטרלי את התנועה האנטי אמריקאית "שיגעון", שמהווה סכנה לדמוקרטיות בעולם

ראש ממשלת [[בריטניה]], טוני בלייר, קרא לקהילה הבינלאומית להמשיך את התמיכה בפעילות ארה"ב ובריטניה ב[[עיראק]], והוסיף כי ה"שיגעון" האנטי-אמריקאי מהווה סכנה לדמוקרטיות ברחבי העולם. בלייר, שעומד בפני ביקורת קשה על תמיכתו בפלישה האמריקאית בעיראק, אמר בנאום בפרלמנט האוסטרלי, כי המערב לא יכול לברוח מעיראק לנוכח האלימות המתגברת בעיראק ואפגניסטן.

בלייר אמר, כי זה לא הזמן לעזוב את עיראק, אלא זה הזמן לאזור אומץ ולעבור את זה. בלייר דחה את הטענות כלפיו לפיהן הוא מקבל את צעדי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ללא הטלת ספק במהלכים שנקבעים, ואמר כי וושינגטון לא מעורבת באופן מוגזם בעניינים בינלאומיים, אלא כי קיים חשש שבמקום זאת תתכנס ארה"ב ותתבודד. בלייר אמר עוד: "אני לא תמיד מסכים עם ארה"ב".

סוכנות הידיעות AFP מדווח, כי נאומו של בלייר הוא הנאום השני מתוך שלושה נאומים המתוכננים לעסוק במדיניות חוץ, והפעם הרביעית בלבד בה ראש ממשלה זר נואם לפני אסיפת פרלמנט מלאה באוסטרליה. בנאום הרחיב בלייר נושאים עליהם דיבר בנאומו הראשון בנושא, בלונדון בשבוע שעבר, תוך הדגשת נושא החופש, הדמוקרטיה, צדק, ואמר כי אלו ערכים אוניברסליים, ולא מערביים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully