וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת סין עצרה והעלימה יוצר סרטים

רויטרס

27.3.2006 / 11:42

המשטרה עצרה בפברואר את האו יו, יוצר סרטים דוקומנטרי שחי עד לאחרונה בארה"ב. מאז מסרבת המשטרה לגלות היכן הוא מוחזק

משטרת [[סין]] עצרה את האו יו, יוצר סרטים סיני שחי בעבר בארה"ב כתושב קבע, כך לפי דיווח של קרובי משפחתו. המעצר התבצע שבועות ספורים לפני ביקורו של נשיא סין, הו ז'ינטאו, בארה"ב.

האו יו חזר לסין בשנת 2004, לאחר שחי בארצות הברית 12 שנים. יו מוגדר כנעדר מאז ה-22 בפברואר, לאחר שראיין את פעיל זכויות האדם גאו זישאנג, לצורך סרט שיצר בנושא קהילה נוצרית מחתרתית.

גורם במשטרת [[בייג'ינג]] איישר את דבר מעצרו של יו, אך סירב לומר מדוע עצרו אותו או היכן הוא מוחזק, כך מוסרת אחותו של יו, וו נה.

לא הוגשו נגד יו אישומים רשמיים, למרות שאחותו מאמינה כי מעצרו נודע לקשריו עם גאו, שהושעה ממקצוע עריכת הדין בסין, או להתבטאויות פומביות שקיבלו במה באתר ה[[אינטרנט]] שלו.

סין חוסמת לעיתים תכופות גישה לאתרי אינטרנט שעוסקים בנושאים רגישים לטעמה. "אני לא חושבת שהמעצר קשור לסרט של אחי על תנועת הנצרות המחתרתית, אני חושבת שזה קשור לעורך הדין או לכך שהיה פתוח מדיי בבלוג שלו באינטרנט" אומרת וו נה.

גורמי ביטחון בסין פשטו על דירתו של יו, והחרימו את ציוד הקולנוע, הוידאו, המחשב, היומן האישי וחפצים נוספים. כמו כן, חקרה המשטרה את שותפו לדירה של יו כמה ימים מאוחר יותר.

אחותו של יו אומרת כי הוא טילפן אליה מספר פעמים מאז היעלמותו ונשמע מדוכא מאד במהלך שיחתם האחרונה. "אני מאד דואגת לו ולמצבו הנפשי", אמרה האחות והוסיפה כי המשטרה אמרה לה לחזור ל[[שנגחאי]]. יו לא אמר לה בשיחתם היכן הוא מוחזק.

יו לא רצה בסיוע של עורך דין, ונראה היה כי לא מאפשרים לו להתבטא בחופשיות. אחותו אמרה כי היא מאד עצובה מכיוון שאינה יכולה להתעדכן במצבו עכשיו וכי "אינני יודעת מה יקרה לו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully