וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים להקמת גוש ליברלי בפרלמנט באוקראינה

רויטרס

27.3.2006 / 10:34

יוליה טימושנקו, שמפלגתה זכתה במקום השני בבחירות, תיפגש עם ראשי מפלגות ליברליות כדי ליצור גוש חוסם למפלגות פרו-רוסיות בפרלמנט

למרות הניצחון בבחירות ב[[אוקראינה]], למפלגתו של ויקטור ינוקוביץ' לא מובטח רוב בפרלמנט. "מפלגת המחוזות" זכתה על פי הסקרים ב-33% מהקולות, אולם המפלגה הליברלית של ראש הממשלה לשעבר, יוליה טימושנקו, הפתיעה והגיעה למקום השני עם 24%.

טימושנקו, שהייתה בעבר יד ימינו של הנשיא [[ויקטור יושצ'נקו]], קראה לאחר פרסום המדגמים להקמת קואליציה ליברלית, פרו-מערבית, שתשאיר את מפלגתו של ינוקוביץ', הנחשבת לפרו-רוסית, כמיעוט בפרלמנט האוקראיני. היום בצהריים ייפגשו ראשי המפלגות הליברליות במטרה ליצור "גוש חוסם מפלגות פרו-רוסיות".

טימושנקו עשויה לחבור למפלגתו של יושצ'נקו, שעל פי הסקרים הגיעה למקום השלישי עם 8% בלבד, ואף לצרף אליה מפלגות קטנות נוספות. לעומתה, פנה גם ינוקוביץ' לראשי המפלגות לחבור אליו ולהקים קואליציה רחבה ויציבה.

לפני הבחירות העריכו הפרשנים, כי הנשיא יושצ'נקו ייאלץ לחבור לקואליציה עם יריבו בבחירות לנשיאות, ינוקוביץ', אולם כעת, משפורסמו התוצאות יכול יושצ'נקו להצטרף לגוש ליברלי עם יוליה טימושנקו, אך כל זאת תלוי ביכולת של השניים להתפייס לאחר שטימושנקו פרשה ממפלגתו של הנשיא. מקורביה של טימושנקו אמרו כי יושצ'נקו יכול לשחק תפקיד משמעותי בהקמת הגוש הליברלי וכי הוא מקווה שהמגעים בין המפלגות יצלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully