וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצביעו לחברתיים

נתנאל גלרנטר

27.3.2006 / 10:12

נתנאל גלרנטר קורא למאוכזבי הפוליטיקה להצביע למפלגות חברתיות אמיתיות, אלו שלא בזבזו כספי מיסים על זריקת משפחות מבתיהן בהתנתקות

המצב החברתי בארץ בכי רע, ועושה רושם שציבור הבוחרים שם לב לזה. עדות לכך היא עלייתה של מפלגת הגימלאים בסקרים האחרונים.

המצב החברתי התדרדר מממשלה לממשלה, כשאפשר לומר שבתקופת שרון המצב הגיע לשפל שכמותו לא נראה עדיין בארץ.

במשך שנים התרגלנו לכך שהממשלה אחראית בצורה "עקיפה" לכך שיותר ויותר משפחות יורדות אל מתחת לקו העוני, לכך שמספר המובטלים גדל בהתמדה, ולכך שמידי יום ניתן לשמוע על מקרה חדש של משפחות שנזרקו מבתיהם לרחוב.

המצב הזה, שרק הלך והחמיר, הגיע לשיאו כאמור בתקופת שרון. אם עד שרון, משפחות נזרקו לרחוב בגלל מחסור בתמיכה מהממשלה, אז בשנה שעברה, במקום להקצות משאבים לאותן המשפחות, הושקעו מליארדי שקלים מתקציב המדינה בשביל לגרש משפחות נוספות מבתיהן.

אם פעם, הממשלות לא היו עוזרות לעסקים קטנים שקרסו בזה אחר זה, ממשלת שרון הגדילה לעשות כשהרסה מאות עסקים כאלו ושלחה מאות אזרחים ללשכת התעסוקה.

מפלגת העבודה יכולה לתקוף את אולמרט וקדימה על המדיניות הכלכלית, ועמיר פרץ יכול להתחפש למנהיג חברתי. אבל מפלגת העבודה שתמכה בהעברת מליארדי שקלים בשביל לזרוק מהבית עשרת אלפים אנשים היא לא מפלגה חברתית. נקודה.

בעצם, כל מפלגה שחברי הכנסת מטעמה היו שותפים לחקיקת החוקים שהוסיפו למעלה מאלף מובטלים, לא יכולה להתהדר בתואר "חברתית". כל מפלגה שסייעה בחקיקה שהעבירה את ההתנתקות, תרמה ישירות להורדת עוד משפחות אל מתחת לקו העוני.

האם לא היה משהו יותר טוב לעשות בכסף שמימן את ההתנתקות? האם לא היה מה לעשות במיליוני השקלים שהושקעו במיגון היישובים שנכנסו לטווח הקסאם? סביר להניח שמפלגה חברתית אמיתית היתה מעדיפה לממן ארוחות לתלמידי בית ספר בכסף הזה, או שהיתה בוחרת להקצות אותו למשפחות חד הוריות. מפלגה חברתית אמיתית היתה משקיעה את כספי המיסים בעיירות הפיתוח, או במתן סיוע לסטודנטים מעוטי יכולת.

נכון, יש מליון סיבות למה לא ללכת להצביע מחר. הסקרים לא ממש מנבאים עתיד מזהיר למדינה שלנו. אבל יש גם כמה סיבות נגדיות שאסור להתעלם מהן. חוסר הצבעה הוא מתן לגיטימציה ל"קדימה", המפלגה שחברי הכנסת שלה הם הסיבה העיקרית לכך שהשנה במדינת ישראל חלה עלייה משמעותית במספר המשפחות שנזרקו מביתן, לצד העלייה במספר מובטלים.

מיואשים מהפוליטיקאים? הצביעו למפלגות חברתיות! למפלגות חברתיות אמיתיות, מפלגות שלא נתנו יד לעוולות ממשלת שרון, מפלגות שישקמו את אותם אנשים שהממשלה התעלמה מהם ופגעה בהם. רק אל תשכחו, מפלגה חברתית לא נמדדת על פי השפם של היו"ר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully