וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: שוטר בחבל הבאסקי נורה למוות

15.7.2001 / 10:50

מיקל יוריב נורה מטווח קרוב על ידי כמה אלמונים; כמה שעות לפני כן נהרג פוליטיקאי מקומי בפיצוץ מכוניתו בצפון המדינה; נשיא החבל הבאסקי שהושבע אתמול הביע "בוז וגינוי" לפעולות

שוטר ספרדי נורה אתמול למוות בעיר ליבורו, בהתקפה נוספת שמיוחסת למחתרת הבאסקית. ההתקפה התרחשה שעות לאחר פיצוץ מכונית שגרם למותו של פוליטיקאי בצפון המדינה.

השוטר ששירת בחבל הבאסקי, מיקל יוריב, נורה לפחות עשר פעמים מטווח קרוב על ידי כמה אלמונים. הוא הובהל לבית החולים בסאן-סבסטיאן אבל מת מפצעיו. כמה דקות לאחר ההתקפה, פוצצו היורים את רכב המילוט שלהם, טקטיקה רגילה של המחתרת.

כמה שעות לפני כן נהרג ג'וש חוויאר מוג'יקה בפיצוץ מכוניתו בעיר לייזה. הוא שימש כקונסול בחבל נאברה בצפון ספרד. ההתקפה התרחשה כמה שעות לפני שחואן ג'וש איבארטקס הושבע לכהונה שנייה כנשיא המדינה הבאסקית. "אני רוצה להביע את הבוז והגינוי לאכזריות המחתרת הבאסקית", אמר בטקס שנערך בעיר ג'ורניקה. "ההרג הזה מביא רק כאב".

במשטרה מעריכים שאת שתי ההתקפות ביצעה המתחרת הבאסקית, הנלחמת על עצמאותה בחבל. ביום שלישי שעבר נהרג שוטר בפיצוץ מכונית בפרבר של מדריד. כתב הבי.בי.סי במדריד דיווח שפוליטיקאים רבים במדינה חיים תחת אבטחה של 24 שעות.

מאז סיימה המחתרת את הפסקת האש בת 14 החודשים בינואר שעבר, נהרגו יותר מ-30 בני אדם בפעולות טרור. מאז שנת 1968 נהרגו למעלה מ-800 בני אדם במאבק של המחתרת הבדלנית לעצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully