וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צייד כלבי הים בקנדה החל למרות מחאות

26.3.2006 / 17:04

הצייד המסורתי החל, במסגרתו כ-325 אלף גורי כלבי ים עשויים למצוא את מותם. פול מקרטני וברידג'יט ברדו הצטרפו למחאות

צייד כלבי הים השנתי ב[[קנדה]] החל, תחת לחץ בינלאומי להפסיק את המסורת. קרוב ל-325 אלף גורי [[כלבי ים]] עלולים למצוא את מותם בגלל המסורת הקנדית. מפורסמים כמו סר [[פול מקרטני]], חבר להקת הביטלס לשעבר, ואישתו, הצטרפו לקריאות מצד ארגונים לזכויות בעלי חיים בגינוי הצייד.

ראש ממשלת קנדה, סטפן הרפר, אמר כי קנדה היא הקורבן בסיפור, וכי היא נמצאת תחת מתקפה של קמפיין תעמולה בינלאומי. הרפר טען כי הצייד מבוצע בדרכים הומניות. הצייד, המביא לרווחים של 16.5 מיליון דולר קנדיים (86 מיליון שקלים בקירוב) מבשר כלבי הים, מהווה מקור הכנסה חשוב לקהילות הדייגים במחוז קוויבק וניו-פאונדלנד, שנפגעו קשה מדילדול הדגה בים הארקטי.

רוג'ר סימון, ממשרד הדייג והאוקיינוסים, אמר ל-BBC כי הצייד הוא "קציר שנתי המבוסס כלכלית, המאפשר המשך קיום בעל החיים". הממשלה הקנדית טוענת עוד כי הצייד נחוץ גם על מנת לשמור על מספר כלבי ים מבוקר. לפי נתוני הממשלה, אוכלוסיית כלבי הים מונה כיום 6 מיליון, פי שלוש מאוכלוסייתם בשנות ה-70. לאחרונה העלתה קנדה את המכסה המותרת בחוק ל-325,000 כלבי ים.

פול מקרתני, שביקר באזור בתחילת החודש במחאה על הצייד, אמר בקלטת וידאו כי הוא מחוייב למטרה להפוך את הצייד הזה לאחרון שבו נאלץ לחזות בגורי כלבי ים נשחטים. גם ברידג'יט ברדו הצטרפה גם היא לקריאתו. הארגונים לזכויות בעלי חיים קראו לממשלת קנדה למצוא פיתרון שיפסיק את השחיטה, במסגרתו יופסק הצייד וישולמו פיצויים לדייגים על אובדן הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully