וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערים חולי סוכרת ילמדו להתמודד עם דימוי הגוף

26.3.2006 / 13:39

הסדנא, הנערכת בבאר שבע, מיועדת לשפר את היענות בני הנוער החולים לטיפול, תוך התמודדות עם שאלות ייחודיות לגיל זה

סדנא חדשה לנערים ונערות בנגב החולים ב[[סוכרת]], לטיפול בנושא דימוי הגוף והתמודדות עם המחלה נפתחה בבית חולים סורוקה בבאר שבע בשיתוף עם סטודנטיות ל[[עבודה סוציאלית]]. בני נוער יהודים ובדואים, אשר מגלים לראשונה שחלו במחלת הסוכרת, הם קבוצה בעלת צרכים שונים מבני נוער רגילים, שאינם חולים במחלה כרונית.

בסדנא למתבגרים מטפלים בנושא הדימוי העצמי ודימוי הגוף, המושפעים מן המחלה הכרונית, על מנת לשפר את רצון המתבגרים להיענות לטיפול. טיפול במחלה כולל שינויים באורח החיים, בין היתר מעבר לתזונה בריאה, פעילות גופנית ושמירה על סדר יום, זאת מלבד הבדיקות השגרתיות של רמת הסוכר בדם והזרקת אינסולין.

הסדנא מיועדת למתבגרים, אשר לעיתים הם חסרי ביטחון, ואינם יודעים תמיד כיצד לנהל את חייהם יחד עם שמירה על הטיפול בסוכרת. הדבר גורם לתסבוכות אצל בני הנוער, לירידה בהערכה העצמית ובדימוי העצמי ולריבים במשפחה.

הסדנה נועדה להעשיר את הידע של המתבגרים לגבי הסוכרת ודרכי הטיפול בה, ולחזק את מיומנויות החולים בהתמודדות עם המחלה והשלכותיה הרגשיות והחברתיות, ושיפור ההיענות לטיפול בקרב בני הנוער החולים. הסדנא נפתחה בעקבות מחקרים בספרות המקצועית שמצאו כי השתתפות בקבוצת תמיכה מאפשרת שינוי בקרב מתבגרים חולים כלפי עצמם, ומאפשרת מרחב טוב יותר לפתח מיומנויות לפיתרון בעיות ומצבים הקשורים במחלת הסוכרת.

במסגרת הפרויקט, ביוזמתה של יהודית סדן, העובדת הסוציאלית של היחידה, בסיוע שתי סטודנטיות לעבודה סוציאלית, נפגשים בני הנוער אחת לשבוע בבית החולים ועוסקים בנושאים שונים כמו הצגה עצמית ואישית, המחלה כסוד שלא מספרים וכיצד יש לשאול שאלות: בושה ואשמה לעומת כנות וביטחון עצמי ונושאים נוספים. הקבוצה דנה בנושאים השונים באמצעות שימוש במשחקי הדמיה, תיאטרון ואמצעי המחשה נוספים, והפעילות נערכת בהשתתפות מנהלת היחידה, ד"ר אסתר ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully