וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי: לוב היא הדמוקרטיה היחידה בעולם

רויטרס

26.3.2006 / 11:39

שליט לוב נאם באמצעות קישור וידאו בפני כנס אקדמי בארה"ב, ואמר כי בקרוב יחקה כל העולם את השיטה הפוליטית בארצו

רודן [[לוב]], [[מועמר קדאפי]], הרצה לקהל אמריקאי על דמוקרטיה, ואמר להם כי לוב היא הדמוקרטיה האמיתית היחידה בעולם. קדאפי, שדיבר באמצעות קישור וידאו, נשא את דבריו בפני כנס חסר תקדים של אקדמאים מארה"ב ומלוב. יחסי [[ארה"ב]] ולוב התחממו מאד מאז ויתרה המדינה הצפון-אפריקאית על תוכניתה הגרעינית, ונטלה אחריות על הפיגוע במטוס פאן-אם בלוקרבי שבסקוטלנד, ב-1988.

קדאפי הילל את השיטה הפוליטית של לוב כנעלה על "הדמוקרטיות הפרלמנטריות הייצוגיות הנלעגות והמזויפות של המערב". לדבריו, "בכל כדור הארץ אין מדינה דמוקרטית חוץ מלוב". קדאפי דיבר באמצעות מתורגמן, והיה לבוש בגלימה סגולה, כשמאחוריו מפה של אפריקה.

ספר העובדות של ה-CIA, [[סוכנות הביון המרכזית]] של ארה"ב, מתאר את שיטת הממשל של לוב כך: "ג'ומהורייה (רפובליקה, מדינה של ההמונים) בתיאוריה, הנשלטת כביכול על ידי האוכלוסייה באמצעות מועצות מקומיות. בפועל, רודנות צבאית".

קדאפי אמר שפתיחותה החדשה של לוב לא תביא את תושביה לרצות דברים שאין להם, אלא להיפך – שאר העולם יחקה עד מהרה את דרכה של לוב. "מדינות כמו ארצות הברית, הודו, סין, הפדרציה הרוסית, זקוקות נואשות לשיטת הג'ומהורייה. זוהי ישועתם".

אחד משני המנחים של הכנס אמר "קשה להבין מישהו אחרי שלא דיברנו איתו 30 שנה. ברור שאנחנו לא מדברים באותה שפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully