וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ארלס טיילור יוסגר מניגריה לליבריה

26.3.2006 / 11:09

רודן ליבריה בין 1997-2004 מבוקש על פשעים נגד האנושות. נשיאת המדינה, אלן סירליף ג'ונסון, דרשה את הסגרתו

צ'ארלס טיילור, רודן [[ליבריה]] לשעבר המבוקש באשמת פשעים נגד האנושות, יוסגר מניגריה לליבריה. כך באתר הדרום-אפריקאי "מייל אנד גרדיאן אונליין". טיילור בן ה-58 נודע לשמצה על בזיזת אוצרות ארצו, גרימת מרד ב[[חוף השנהב]] הסמוכה, ועידוד מרד גם בשכנה אחרת, גיניאה. בשכנה שלישית, [[סיירה ליאונה]], מימן טיילור מחתרת עקובה מדם, וזאת בתמורה לכמויות עתק של יהלומים. בסכסוך זה בסיירה ליאונה נהרגו 200 אלף בני אדם.

ב-2004, שבע שנים לאחר שהשתלט על השלטון, אולץ טיילור לפרוש מתפקידו ומצא מקלט ב[[ניגריה]] השכנה. הוא השווה את עצמו ל[[ישו]] וביקש מאזרחי ארצו "לנהוג בו באדיבות בדפי ההיסטוריה". אולם מזלו נגמר כשלשלטון בליבריה עלתה הכלכלנית אלן סירליף ג'ונסון, ודרשה שיוסגר.

"אנו מקווים שתינקט פעולה לא רק כדי להבטיח למר טיילור את יומו בבית המשפט אותו טען שהוא רוצה, או לוודא שהדבר יקרה בסביבה שתבטיח לו משפט הוגן ובטוח. אנו דורשים זאת מפני שככל שתתעכב השגת סיום לפרשה זו, כך יקשה עלינו להמשיך הלאה כאומה".

בסיירה ליאונה כבר דנו את טיילור שלא בפניו למאסר עולם ללא אפשרות חנינה, לאחר שהורשע ב-17 אישומים של פשעים נגד האנושות, בכללם אחריות לרצח, אונס וטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully