וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים מעריכים שאיראן יכולה לייצר פצצה ב-3 שנים

25.3.2006 / 10:17

זאת בניגוד להערכות כי יקח לה 5 עד 10 שנים. האיראנים ממשיכים לטעון כי העשרת האורניום נועדה לייצור חשמל, אך גורמים באו"ם טוענים כי הם בשלב הראשון בהעשרה

דיפולמטים באו"ם טוענים היום, כי [[איראן]] רחוקה רק 3 שנים מפצצה גרעינית. המקורות אמרו ללוס אנג'לס טיימס, שאם לא תהיינה בעיות טכניות, איראן תוכל להתחיל להעשיר [[אורניום]] תוך תקופה קצרה, ולהגיע לייצור פצצת אטום תוך 3 שנים בלבד, זאת בניגוד להערכות שיקח לה בין 5 ל-10 שנים לייצר את הפצצה.

איראן ממשיכה לטעון בתוקף, כי היא רק מפיקה חשמל, המצריך הפקה במינון נמוך של אורניום. הדיפלומטים אשר מסרו את המידע, היו נוכחים בתדרוך של הסגל הבכיר של [[הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית]].

"אנחנו מקבלים מסרים סותרים מארה"ב", אמר אחד הדיפלומטים, "נדמה כאילו הם מנסים להסלים את הסיטואציה עם איראן, והרוסים רואים בזה מדרון חלקלק".

הדיפלומטים הוסיפו, כי איראן מצוייה על סף העשרת האורניום: הם עתידים להכניס את גז אורניום לתוך [[צנטריפוגות]], הליך אשר נחשב השלב הראשון בהעשרת [[המתכת הרדיואקטיבית]]. "אם אתה יכול להכניס את החומר לצנטריפוגות, אתה יכול לייצר 164 (הסימול הכימי של האורניום המועשר המשמש לפצצה גרעינית)", אמר ג'ונס פארי, הציר הבריטי באו"ם, והוסיף כי "אם אתה יכול לייצר 164, אתה בוודאי יכול לעשות הרבה יותר, כלומר, להעשיר אורניום בכמות גדולה. אם אתה יכול להעשיר אורניום ב-7%, אתה יכול גם ב-80%, ואם אתה יכול 80%, אתה יכול לייצר פצצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully