וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צ'ק פוינט נופלת ב-4%

עומרי כהן

24.3.2006 / 23:06

צ'ק פוינט לא תרכוש את סורספייר האמריקאית. ווקלטק קיבלה הזמנה מארגון ממשלתי בהודו. גוגל עולה ב-7%. לוסנט מזנקת ב-10%

מדד דאו ג'ונס התממש אתמול ב-0.4% מרמת שיא של כחמש שנים, אולם נותר רחוק 4% בלבד משיא הסגירה של כל הזמנים מאמצע ינואר 2000 - 11,722.98 נקודות. גם מדד נאסד"ק סבל אתמול ממימושים קלים לאחר העליות של שלשום, אולם היום חוזרת המגמה החיובית למניות הטכנולוגיה ומדד נאסד"ק עולה ב-0.2%. זאת, כשברקע צירופה של ענקית האינטרנט גוגל למדד ה-S&P 500 והאפשרות למיזוג בין שתיים מיצרניות ציוד התקשורת הגדולות בעולם - אלקטל ולוסנט. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.1%.


אמש, לאחר סיום המסחר, הודיעה חברת סטנדרד אנד פור'ס כי בתחילת אפריל תתפוס גוגל את מקומה של מניית חברת הנפט והגז ברלינגטון ריסורסס ברשימת 500 המניות במדד. האחרונה עוזבת את המדד על רקע רכישתה בידי חברת קונוקו פיליפס. מדד ה-S&P 500 נחשב בעיני רבים למדד האמיתי של שוק המניות האמריקאי ומשמעות הצעד עבור גוגל היא שקרנות נאמנות ותעודות סל רבות, אשר עוקבות אחר המדד, יצרפו את מנייתה כעת לתיק ההשקעות שלהם. מניית גוגל מגיבה בעלייה של כ-7%.

בנוסף, אישרו אמש לוסנט האמריקאית ואלקטל הצרפתית, שתיים מענקיות ציוד הטלקום, כי הן דנות באפשרות למיזוג ביניהן, אשר ייצור חברה בשווי של 34 מיליארד דולר. המיזוג יאפשר לשתיים להתחרות טוב יותר ביצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם, סיסקו, ועשוי להשפיע גם על יצרניות ישראליות של ציוד תקשורת, הקשורות עימן בחוזי OEM. אלקטל עולה ב-2.3% ואילו לוסנט מזנקת בכ-10%.

בגיזרה המקרו כלכלית, דווח כי בחודש שעבר גדלו ההזמנות למוצרים בני קיימא (מוצרים בעלי אורך חיים של לפחות 3 שנים) בשיעור חד מהצפוי של 2.6%, הודות לביקושים למטוסים אזרחיים. בוול סטריט ציפו לעלייה מתונה יותר של 1.5% בפברואר. במקביל תוקנו נתוני ינואר לירידה של 8.9%, לעומת נתונים קודמים אשר הצביעו על ירידה חדה אף יותר של 9.9%.

בניכוי נתוני מגזר התחבורה, ירדו ההזמנות למוצרים בני קיימא ב-1.3% בפברואר - ירידה ראשונה מזה ארבעה חודשים.

במהלך המסחר יפורסמו גם נתוני מכירות הבתים החדשים. כלכלנים בוול סטריט מעריכים, כי בחודש שעבר ירד קצב מכירות הבתים החדשים בארה"ב ב-2.7% ל-1.2 מיליון יחידות בשנה, בהמשך לירידה של 5% בינואר. אתמול דווח על עלייה חדה מהצפוי של 5.2% במכירות הבתים הקיימים בארה"ב בפברואר, לקצב של 6.9 מיליון יחידות בשנה.

בבורסת הסחורות של ניו יורק יורד היום מחירה של חבית נפט גולמי ב-18 סנט ל-63.73 דולר במסגרת המסחר האלקטרוני, לאחר זינוק חד של 3.3% אתמול. בשוק הסולידי יורדת התשואה על איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.01% ל-4.729%.

בקרב המניות הישראליות נסחרת היום ענקית אבטחת המידע, צ’ק פוינט, בהשפעת ההחלטה לסגת מרכישת חברת סורספייר האמריקאית תמורת 225 מיליון דולר, על רקע הקשיים באישור העסקה מצד הממשל בוושינגטון. בבנק ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון CSFB)) ציינו בתגובה, כי בעקבות ביטול העסקה איבדה צ'ק פוינט מקור לצמיחה. "אנו רואים בכך דבר שלילי עבור צ'ק פוינט, מאחר שהאמנו כי רכישת סורספייר יכלה לספק לה סל מוצרים עם אפשרויות צמיחה טובות יותר, מחוץ לשוק הפיירוול", כתבו ב-CSFB והעניקו לצ'ק פוינט המלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 23 דולר.

על רקע החדשות מרכזת צ'ק פוינט מחזורי מסחר גבוהים של יותר מ-2 מיליון מניות ויורדת ב-4.5% ל-20.1 דולר, אולם נבלמת לפי שעה בתמיכה טכנית חזקה ברמה של 20 דולר. מאז אוקטובר 2004 נסחרת המניה דרך קבע מעל רמה זו, מלבד ארבעה ימים בהם שברה לתקופה קצרה בלבד את רמת התמיכה וירדה עד ל-19.6 דולר.

ספקית פתרונות ה-VoIP, ווקלטק, דיווחה על קבלת הזמנה ראשונה מארגון טלקום ממשלתי בהודו, כחלק מכוונתו של אותו ארגון להציע ללקוחותיו ברחבי המדינה את משפחת המוצרים של ווקלטק מסוג Essentra. היקפה של העסקה לא פורסם, אולם מניית ווקלטק מגיבה להודעה בזינוק של 10.2% ל-9.8 דולרים.

ליפמן השלימה אתמול זינוק דו-יומי של 11.3%, על רקע פרסומים בנוגע לרכישתה האפשרית בידי המתחרה האמריקאית הגדולה, וריפון, האמריקאית (PAY) לפי שווי של 850 מיליון דולר. בעקבות הפרסומים, העלה בנק ההשקעות מריל לינץ' את מחיר היעד לליפמן מ-28 ל-33 דולר, וחזר על המלצת "קנייה" למניה. היום נותרת המניה ללא שינוי ב-28.1 דולר.

מניות ציוד התקשורת הישראליות נסחרות במגמה מעורבת. אי.סי.איי ממשיכה להתחזק ומוסיפה עוד 2.4% לשיא של חמש שנים - 10.8 דולר. אלווריון עולה ב-1.4% ל-9.3 דולרים ומנגד יורדת אודיוקודס ב-0.7% ל-13.4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully