וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשישים פעילים מינית מבקרים יותר אצל רופא

24.3.2006 / 9:54

בניגוד להשערה הראשונית, מחקר חדש מצא כי קשישים שפעילים מינית מבקרים יותר אצל רופא המשפחה, כדי לשמור על איכות החיים

מחקר חדש מצא כי ככל שקשישים פעילים יותר מבחינה מינית, הם מבקרים יותר אצל רופא המשפחה. החוקרים משערים כי הסיבה לכך היא רצון הקשישים לשמור על איכות חיים טובה.

ב"ידיעות אחרונות" דווח כי על פי נתוני משרד הבריאות, אנשים מעל גיל 65 מבקרים בממוצע 10.8 פעמים אצל רופא, לעומת 8.1 ביקורים בקרב בני 55-64. במחקר החליטו החוקרים לבדוק האם חיי המין בגיל מבוגר משפיעים על מספר הביקורים אצל רופא.

ד"ר אילן היינריך, מהמחלקה ל[[גרונטולוגיה]] באוניברסיטת חיפה, הסביר כי מחקרים קודמים הראו שאנשים שביקרו אצל רופא משפחה בתדירות גבוהה סבלו מחרדה ו[[דיכאון]]. במחקר הניחו החוקרים כי קשישים עם חיי מין בריאים יבקרו פחות אצל רופא המשפחה.

המחקר, שהוצג אתמול בכנס השנתי של איגוד רופאי המשפחה, כלל 148 איש מעל גיל 65. להפתעת החוקרים, נמצא קשר ישיר בין שביעות רצון מחיי המין לבין מספר הביקורים אצל רופא המשפחה. מהמחקר עולה שככל שהנחקר היה שבע רצון יותר מחיי המין שלו, הוא ביקר פעמים רבות יותר אצל הרופא. ד"ר היינריך הסביר כי התוצאות מלמדות כי ככל הנראה קשישים שהם שבעי רצון מחיי המין שלהם, דווקא פונים יותר לרופא מכיוון שהם חרדים יותר לשמירה על איכות חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully