וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב נהרי מונה למספר 2 בלאומי

רם דגן

23.3.2006 / 21:25

כצפוי, הדריקטוריון אישר את העברת האחראיות על סיכוני האשראי של הבנק לניהולה של רקפת רוסק-עמינח שתחליף את אהוד שפירא

גליה מאור השלימה הערב את המהפכה בהנהלת לאומי. כצפוי לאחר פרישתו של אהוד שפירא, תהפוך ראש החטיבה העסקית, רקפת רוסק-עמינח לאחת הדמויות הדומיננטיות בבנק. רוסק תקבל את האחריות על התחום המשמעותי ביותר מבין התחומים שהיו עד כה תחת ידיו של שפירא - ניהול סיכוני האשראי של הקבוצה. בעקבות השינוי הוכפפו תחת רוסק פעילות מערך בנייה ונדל"ן ויחידות מטה החטיבה לבנקאות עסקית ובינלאומית.


רוסק מונתה למנהלת החטיבה העסקית בלאומי לפני כשנתיים, אז כבר סומנה כיורשת העתידית של שפירא. לפני כן כינה כמנכ"ל פירמת רו"ח סומך-חייקין. בעבר, שימשה רוסק כעוזרת האישית של גליה מאור, והיא נחשבת מקורבת אליה.

למרות הקידום רוסק-עמינח לא תהנה מכל מרחב אחריות האשראי של קודמה בתפקיד. במסגרת השינויים החליטה מאור לפצל את התפקיד כך שאגף אשראים מיוחדים ידווח לראש החטיבה המסחרית, מר מיכאל בר חיים. האגף מרכז טיפול באשראים של חברות שנמצאות במצב עסקי קשה במיוחד.

עוד הוחלט היום בישיבת הדיריקטוריון כי המערך הבינלאומי, בראשות דניאל צידון, החטיבה העסקית והחטיבה לבנקאות מסחרית ידווחו ישירות למאור. ההסבר לשינוי הזה טמון ברצון ובחשיבות שמייחס לאומי למהלכים שהוא צפוי לבצע בטווח הקרוב בשווקים הבינלאומיים.

דמות נוספת שהתחזקה באופן משמעותי בהנהלה היא של מנהל הכספים של הקבוצה, זאב נהרי, שהופך באופן רשמי למספר 2 בבנק. נהרי שכיהן עד היום כמשנה למנכ"ל יחליף את שפירא כמשנה בכיר למנכ"ל. נהרי נחשב לאחד מהוותיקים והמרכזיים שבין חברי הנהלת הבנק. תחת ידיו מרוכזות כבר היום סמכויות רבות, בין היתר הוא ממונה תחום החשבות והתקצוב של כל קבוצת לאומי.

מי שנותר מחוץ לסבב המינויים הנוכחי הוא מנהל חטיבת הבנקאות הקמעונאית, יונה פוגל, שנחשב עד לא מזמן למקורב למאור. שמו של פוגל הוזכר פעמים רבות כמי שמועמד לרשת את מאור כאשר תחליט לפרוש ממשרתה. סבב המינויים בלאומי מתבצע לאחר שהשבוע הודיע אהוד שפירא על פרישה מתפקידו בבנק. שפירא החזיק בשורה של תפקידים בבנק, בהם משנה בכיר למנכ"ל, חבר הנהלה בכיר לבנקאות עסקית ובינלאומית ומנהל סיכוני האשראי של הבנק. שפירא יעזוב את הבנק ביוני הקרוב ואילו כל השינויים ייכנסו לתוקף ב-2 ביולי 2006 והם כפופים לאישורים רגולטוריים ככל שיידרש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully