וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן-סאקס ירכוש ממרקסטון 25% מסולומון שוקי הון

רם דגן

23.3.2006 / 20:59

העסקה משקפת שווי הנמוך בכ-200 מיליון שקל לעומת השווי שבו רכשה מרקסטון את הקופות והקרנות בשנה שעברה

קרן ההשקעות מרקסטון מתחילה לצמצמם את האחזקה בזרוע הפיננסים שלה, סולומון שוקי הון. הקרן צפויה למכור עד 25% ממניות סולומון שוקי הון לבנק ההשקעות הזר, גולדמן סאקס. העסקה תשקף לזרוע הפיננסים החדשה של מרקסטון שווי של כ-1.8 מיליארד שקל.


מרקסטון רכשה בסוף 2005 מבנק הפועלים את חברת קרנות הנאמנות פ.ק.ן וקופות הגמל. במקביל רכשה חלק מקופות הגמל של לאומי. לאחר שבחודש שעבר הוסכם על הפחתת המחיר בעסקת פ.ק.ן, מסתכמת עלות מסע הקניות של רון לובש ואמיר קס שמנהלים את הקרן, בכ-2 מיליארד שקל - כ-200 מיליון שקל מעל המחיר בו יימכר נתח המניות הראשון.

לאחר המכירה, תפחת האחזקה של מרקסטון בגוף ההשקעות החדש ששמו טרם נקבע, לרמה של 65%. בנוסף למרקסטון וגולדמן סאקס, מחזיק עמית ברגר בכ-10% ממניות סולומון שוקי הון. ברגר הוביל ביחד עם אילן בן דב את העסקה, שבה סוכם כי סולומון תרכוש מהפועלים את פ.ק.ן. מספר שבועות לאחר העסקה ההיא, רכשה מרקסטון מידי השניים 60% מסולומון ובהמשך רכשה מבן דב את 10% הנותרים. ההערכה היא כי מרקסטון ממשיכה לנהל מגעים על מנת להפחית עוד יותר את האחזקות שלה בחברה, ככל הנראה, על רקע שיקולי מקסום עלויות המימון של עסקות רכישת הנכסים המסיוויות שביצעה סולומון בסוף השנה שעברה.

בחודשים האחרונים פעלה מרקסטון על מנת להביא להפחתת מחיר הרכישה המקורי של פ.ק.ן - 954 מיליון שקל. המאמצים של לובש וקס, והעובדה שנכסיה של פ.ק.ן צנחו בארבעת החודשים האחרונים ב-17.5% לכ-17 מיליארד שקל, הביאו לכך שלבסוף הסכים הפועלים להפחית את המחיר ל-860 מיליון שקל. בנוסף לפ.ק.ן רכשה סולומון מבנק לאומי קופות גמל בהיקף של 14 מיליארד שקל והיא צפויה לסכם על רכישה של קופות גמל בהיקף של 22 מיליארד שקל מבנק הפועלים.

הכניסה של גולדמן סאקס - אחד מבתי ההשקעות הגדולים והמשמעותיים בעולם - מהווה שלב נוסף במה שצפוי להתפתח למגמה כוללת שתאפיין את בתי ההשקעות המקומיים, לרבות אלו של חברות הביטוח. בשנה שעברה מכרה חברת הביטוח מגדל 50% מהאחזקה שלה במגדל שוקי הון לבנק ההשקעות בר-סטרנס. במקרה של מגדל אומנם לא דובר על שיקולי מימון, אולם ההערכה היא שבתקופה הקרובה נראה יותר ויותר שיתופי פעולה, אם ברכישות ואם בהסכמי הפצה, בין בתי השקעות מקומיים ובין גופים פיננסיים זרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully