וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: רמלה לא מספקת חינוך לילדי דהמש

23.3.2006 / 16:48

העתירה הוגשה בשמם של ילדי השכונה, שעיריית רמלה החליטה למנוע את רישומם למוסדות חינוך שבתחומה לקראת שנת הלימודים הבאה

האגודה לזכויות האזרח וארגון כראמה לזכויות האדם, עתרו אתמול לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב-יפו נגד עיריית [[רמלה]], משרד החינוך והמועצה האזורית עמק [[לוד]], בדרישה לאפשר את רישומם של ילדי שכונת דהמש, הסמוכה לעיר רמלה, למוסדות החינוך בעיר.

העתירה הוגשה בעקבות סירובה של עיריית רמלה, בה למדו ילדי השכונה במהלך השנים, לאפשר את רישומם של הילדים לגני הילדים ולכתות א' בבתי הספר בעיר. העירייה טוענת, כי השכונה, המחוסרת מעמד משפטי, אינה נמצאת בתחומה, אלא בתחומי המועצה האזורית עמק לוד, ועל כן היא אינה מחויבת לספק להם שירותי חינוך. המועצה האזורית עמק לוד טוענת מצדה, כי תושבי השכונה אינם נמנים עם תושביה, ולפיכך, לדבריה, אין היא מחוייבת לספק להם שירותי חינוך כלשהם. העתירה הוגשה בשמם של 20 מילדי השכונה.

שכונת דהמש, המונה כאלף תושבים, גובלת בתחום שיפוטה של עיריית רמלה, ותושביה רשומים במינהל האוכלוסין כתושבי העיר. מאז ומתמיד לומדים ילדי השכונה, בה אין מוסדות חינוך כלשהם, בבתי הספר הערביים ברמלה, אך כעת מתנערת עיריית רמלה מחובתה לספק שירותי חינוך לתושבי השכונה כבעבר. להורי ילדי השכונה, נאמר כי לא יוכלו לעשות כן בטענה שהם אינם נמנים עם תושבי רמלה. כדי להבטיח את זכות ילדיהם לחינוך בשנת הלימודים הבאה, פנו ההורים למועצה האזורית עמק לוד, אך ניתקלו גם בסירובה של זו לטפל בכל עניין, הנוגע למימוש זכותם של ילדי השכונה לחינוך.

בעתירה נטען, כי בהעדר מסגרת לימודית בעבור ילדי שכונת דהמש, נשללת מהם כליל זכות היסוד לחינוך, אשר מעוגנת בשורה של חוקים, ובראשם חוק חינןך חובה.

בעתירה נטען עוד, כי החלטתה של עיריית רמלה בדבר אי-רישומם של ילדי השכונה למוסדות החינוך בתחומה "הונחתה" על הילדים והוריהם ללא כל הודעה מוקדמת ומבלי להבטיח פתרון חלופי, שיש בו כדי למנוע את הפגיעה בזכותם של הילדים לחינוך. בכך, לא עמדה העירייה בחובת ההגינות, אשר חלה על כל גוף ציבורי. בכל מקרה, מודגש בעתירה, אין כל הצדקה לכך, שויכוח באשר להשתייכותם של התלמידים לרשות מקומית זו או אחרת יגרום לפגיעה בזכותם הבסיסית של התלמידים לחינוך, זכות שאינה שנויה כלל במחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully