וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקות לומדים לדבר על מה שמעניין אותם

23.3.2006 / 16:20

כמו בני נוער, גם לתינוק לא אכפת מה ההורה שלו אומר. מחקר חדש מראה שתינוקות נוטים ללמוד לדבר על מה שמעניין אותם, לא את אמא

מחקר חדש מראה, כי תינוקות, הלומדים את המילים הראשונות שלהם בגיל 10 חודשים, נוטים לדבר על חפצים שמושכים את תשומת ליבם ומעניינים אותם, הרבה יותר מעל דברים שההורים או המבוגרים שמסביבם רוצים שהתינוקות ידברו עליהם.

תינוקות יכולים ללמוד שתי מילים חדשות בתוך 5 דקות, אחרי שקיבלו 5 הצגות קודמות של המילה בלבד, כך לפי מנהלת המחקר קאטי הירש פאסק, פרופ' לפסיכולוגיה באוניברסיטת טמפל. לפי המחקר, שמפורסם באתר LiveScience.com, התינוקות נוהגים לצוות לחפצים שהם אוהבים מילים נוספות, ללא קשר לאובייקט שהמבוגר שליידם מבקש שיתיחסו אליו.

"התוצאה לא מאד מפתיעה", אמרה הירש פאסק, זאת לאור העובדה שעניין מגביר את הלמידה אצל כולם, אצל ילדים גדולים יותר ואף אצל מבוגרים.

לטענת החוקרים, עוללים בני עשרה חודשים פשוט "מדביקים" תווית למה שהכי מעניין אותם והכי תופס להם את העין. מאוחר יותר, בגיל 18 חודשים, התינוקות לומדים לפרש את העניין של מי שמדובב אותם לדבר, על ידי מעקב אחרי המבט של המבוגר כדי להבין באיזה חפץ הוא צופה.

מנהלת המחקר סבורה שהמחקר שלה מכיל בתוכו לקח לכל ההורים והמחנכים. לטענתה, "לפעמים אנחנו לא נותנים תשומת לב למה שמנסים ללמד אותנו, כי כולנו לומדים את מה שנראה לנו משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully