וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט פתחה בירידות קלות

אסף רותם

23.3.2006 / 23:11

אדובי פירסמה אזהרת רווח ויורדת בפתיחה בכ-2%. מריל לינץ' העלה את היעד לליפמן ל-33 דולר בעקבות הפרסומים

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים: מדד נאסד"ק משיל 0.2% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. ליפמן פתחה ללא שינוי, למרות הערכות שתירכש על ידי מתחרתה ולמרות המלצה של מריל לינץ'. אלון USA, שזינקה אמש ב-9%, ממשיכה במסעה מעלה ומטפסת 0.9% נוספים.

סקירת טרום מסחר

גם היום מועדות מניות הטכנולוגיה לפתוח בירידות שערים, כשהסיבה הפעם נעוצה באזהרת רווח והכנסות של ענקית התוכנות הגרפיות, חברת אדובי סיסטמס. אתמול פתח הנאסד"ק בירידה של כ-0.5% כשהודעתה של מיקרוסופט על דחיית השקת תוכנת החלונות החדשה - ויסטה, היא שהכבידה עליו. ועם זאת, לקראת סיום העביר המדד, מוטה הטכנולוגיה הילוך והצטרף לדאו ג'ונס בצידו הירוק של המתרס.

היום יפתח הנאסד"ק בגובה של 2,303.3 נקודות. דאו ג'ונס יפתח את המסחר ברמה של 1,317.4 נקודות.


בזירת האנרגיה, שבים מחירי הנפט לרשום עליות ונסחרים בשעה זו שלפני הפתיחה בעלייה של 41 סנט לגובה של 62.18 דולר לחבית. אתמול ירדו החוזים העתידיים על מחיר חבית נפט גולמי למסירה באפריל ב-90 סנט ל-61.77 דולר - שפל של חמישה שבועות. וזאת, הגם ירידה מפתיעה במלאי הנפט לראשונה זה שישה שבועות וככל הנראה בשל העובדה שעל אף הירידה במלאי - מדובר בכמות הגבוהה ב-9% מזו שלפני כשנה.

בזירה המקרו כלכלית, יפורסם כשעה לפני הפתיחה מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בשבוע שהסתיים ב-18 במארס. נתון שבועי זה - הג'ובלס קליימס, צפוי להציג ירידה לרמה של 306 אלף תביעות חדשות מ-309 אלף תביעות חדשות שבוע קודם לכן - שהיה שבוע שלישי ברציפות של עלייה בנתון.

כמחצית השעה לאחר הפתיחה יפורסמו על ידי איגוד סוכני הנדל"ן האמריקאי מכירות הבתים הקיימים בחודש פברואר. מכירות אלו צפויות להחליק לקצב שנתי של 6.5 מיליון יחידות מקצב שנתי של 6.6 מיליון יחידות בחודש ינואר 2006.

כאמור, במרכז המסחר היום יעמדו מניות יצרנית התוכנות הגרפיות אדובי (ADBE). החברה פירסמה אמש את הדו"חות הכספיים לרבעון הפיסקלי החולף ועקפה את תחזיות הרווח בוול סטריט. יחד עם זאת, היא הודיעה כי תוצאות הרבעון הנוכחי ייפלו מתחזיות האנליסטים הן עבור השורה העליונה והן עבור התחתונה והודעה זו שולחת את מנייתה לנפילה של קרוב ל-5% בשעות שלפני הפתיחה לגובה 34.9 דולר.

בקרב הישראליות - ליפמן עשויה להמשיך ולעמוד באור הזרקורים גם היום. אתמול זינקה המניה בכ-8% ל-27.25 דולר במחזור ער מהרגיל, על רקע פרסומים על כך שחברת וריפון האמריקנית (PAY) נמצאת במגעים לרכישת ליפמן לפי שווי של 850 מיליון דולר - פרמיה של 25% מעל שווי השוק של החברה. מניות וריפון, שהינה המתחרה של ליפמן בתחום פתרונות הסליקה האלקטרוניים, הגיבו באדישות מה וחתמו בירידה של כחצי אחוז במחזור של פחות מרבע מהמחזור היומי הממוצע בו הן מורגלות. שווי השוק של וריפון עומד על כ-2 מיליארד דולר.

בעקבות הפרסומים, העלה היום בנק ההשקעות מריל לינץ' את מחיר היעד לליפמן ב-5 דולרים ל-33 דולר - גבוה בכ-21% ממחיר הסגירה שלה אמש וזאת, למרות שטרם יצאה הודעה רשמית על המו"מ.

מניות אלון USA תיסחרנה היום על רקע תוצאותיה של החברה האם - קבוצת אלון, אשר בשליטת דודי ויסמן. החברה, ביחד עם דור אלון הישראלית, סידרו לקבוצה האם זינוק של פי 6 ברווח הנקי ב-2005 ל-858 מיליון שקל. דודי ויסמן אמר בהקשר לקבוצת אלון (שאינה נסחרת), כי "לחברה מאות מיליוני דולרים של מזומנים בקופתה, אשר יכולים לאפשר את הכפלת פעילות החברה בארץ ובארה"ב".

קומברס השלימה אתמול עלייה של כ-4.5% בתוך יומיים ונראה כי היא מתאוששת במעט מנפילה של 22%, מאז שהודיעה כי היא בוחנת את תזמון חלוקת האופציות.

גם אורכית נהנתה אתמול מסנטימנט חיובי בהמשך לשבוע האחרון במסגרתו השלימה עלייה של למעלה מ-10% - מזה 2.3% אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully