וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה להסדיר שכר העובדים בשבתון הבחירות

23.3.2006 / 13:17

ע"פ החוק, רק חלק מהעובדים ביום זה זכאים לשכר. האגודה לזכויות האזרח פנתה לבייניש בבקשה להסדיר תשלום גם לעובדים יומיים

האגודה לזכויות האזרח ביקשה מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת [[דורית בייניש]], לפרסם הנחיות לתשלום שכר לעובדים יומיים ביום השבתון בבחירות. באגודה אומרים, כי החוק והפסיקה קובעים הסדרים רק לגבי חלק מהעובדים במשק, וכי מפניות שהגיעו אליה עולה שבימים אלה מודיעים המעסיקים לעובדים, המועסקים על פי שעות, כי לא יזכו לשכר על עבודתם ביום השבתון.

"מרבית המועסקים על פי שעות הם עובדי קבלן, הנמנים על השכבות החלשות בשוק העבודה", אומרים באגודה. "על פי דו"ח משרד התמ"ת, הם מאופיינים בשיעורים גבוהים יותר של נשים, של מצטרפים חדשים לשוק העבודה ושל בעלי השכלה ממוצעת של 12 שנות לימוד. עובדי הקבלן מועסקים בעיקר בשמירה ואבטחה, ניקיון, הסעדה, מענה לפניות טלפוניות, פקידות וקלדנות. שכרם נמוך משכרם של שכירים אחרים בעלי מאפיינים דומים".

באגודה אומרים, כי הרשויות נתנו את דעתן לחשש לפגיעה בשכרם של עובדים, המועסקים על פי שעות. כך, למשל, התשלום עבור ימי חגים נקבע בהסכם קיבוצי, והוחל עליו צו הרחבה, כך שהוא חל על כל העובדים במשק, באופן הקובע כי כל עובד המועסק במקום העבודה 3 חודשים ומעלה, יהיה זכאי לתשלום עבור 9 ימי חג, בהם שני ימי ראש השנה, יום הכיפורים ושני ימי סוכות. "על פי אותו רציונל ראוי כי לעובדים אלה יינתן תשלום גם ביום הבחירות". כתבו נציגי האגודה לשופטת בייניש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully