וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יאיר פרץ התפטר מש"ס לאחר הרשעתו

23.3.2006 / 12:00

פרץ הורשע בקבלת תואר אקדמי במרמה, לאחר שהודה במסגרת עסקת טיעון, כי העתיק עבודות כדי לקבל תואר מאוניברסיטת ברלינגטון ב-1998. השופטת: פרץ הלך לכל אורך הדרך בדרכי רמייה

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע את חבר הכנסת יאיר פרץ מש"ס בקבלת תואר אקדמי במרמה. פרץ הודה במסגרת עסקת טיעון, כי העתיק עבודות כדי לקבל תואר מאוניברסיטת ברלינגטון ב-1998. ח"כ פרץ, שהיה במקום 14 ברשימת ש"ס לכנסת, הודיע על התפטרותו מהכנסת. המשך הדיון בעניינו יהיה ביום ראשון. בתום הדיון אמר פרץ לקול ישראל ש"הבעתי את החרטה בבית המשפט".

שופטת בית המשפט, מרים דיסקין, אמרה במשפט כי אין מקום שלא להרשיע את ח"כ פרץ, בעיקר בשל העובדה שמדובר בנבחר ציבור. במהלך הדיון אמרה השופטת ש"הנאשם הלך לכל אורך הדרך בדרכי רמייה לשם השגת מטרותיו. נרשם לתואר ראשון בפסיכולוגיה, מלא מכסה מצומצמת ביותר של המטלות שעליו היה לעשות והודה שלא נקף אצבע כדי למלא אחר מטלותיו".

לדבריה, העברה היא "פרי מחשבה של תכנון, הבנה והכרה בתוצאות מעשי הרמייה, ולא טעות של רגע. הנאשם לא עצר לאתנחתה כדי לבדוק האם כדאי להפסיק במעשי הרמייה". השופטת אמרה, כי "מדובר בעבירות חמורות שאין מקום לנהוג בהם בסלחנות. מאיש ציבור אנו מצפים להגינות, ליושב ולנקיון כפיים. לא יעלה על הדעת שאדם זה ימשיך לחוקק חוקים בבית הנבחרים".

בוטל האישום על קבלת תעודות מבלי ללמוד

במסגרת הסדר הטיעון בוטל כליל האישום הראשון בכתב האישום, הנוגע לקבלת תעודות אקדמיות מאוניברסיטת בר-אילן מבלי ללמוד בה. באישום השני הסכימה הפרקליטות למחוק את סעיפי האישום שעניינם קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים. סעיף האישום היחיד שנותר לפיכך בכתב האישום הוא האישום בקבלת דבר במרמה, ובו הודה פרץ.

כתב האישום נגד פרץ הוגש במרץ אשתקד, לאחר שהכנסת הסירה את חסינותו. פרץ הואשם שקיבל תואר בפסיכולוגיה משלוחת מכללת ברלינגטון בישראל, לאחר שנרשם ללימודים בפברואר 1998 וקיבל את אישור הזכאות לתואר אחרי שלושה חודשים בלבד, במאי 1998. מנהל חברת "מודום" המנהלת את השלוחה, אברהם אבן-חן, איפשר לכאורה לפרץ ללמוד בשלוחה מבלי לשלם שכר לימוד. בכתב האישום נטען כי פרץ ידע שהפטור משכר הלימוד ניתן לו "מפאת מעמדו ותפקידו הציבורי".

עוד מתואר בכתב האישום כי אבן-חן איפשר לפרץ "לעיין" בעבודות מצטיינות של תלמידים בשלוחה. על פי האישומים, פרץ הגיש עבודות לבדיקה לאחר שהחליף את הפרטים האישיים בהן, כאילו הן נכתבו על ידו. על סמך עבודות אלה, קיבל זכאות לתואר ראשון בפסיכולוגיה. לאחר קבלת התואר, אף דאג פרץ שבאתר האינטרנט הרשמי של הכנסת יצוין כי הוא בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ממכללת ברלינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully