וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: סרט וידאו ב-360 מעלות באינטרנט

12.5.2000 / 8:32

הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הקולנוע שבקאן

פסטיבל הסרטים של קאן, שנפתח השבוע, מביא עמו כמה חידושים.
בערב הפתיחה, הוצג לראשונה סרט בן 4 דקות, שצולם במיוחד לאינטרנט, העושה שימוש בטכנולוגיה חדשה ומאפשר צפיה של 360 מעלות.
במהלך הצפייה בסרט, על ידי לחיצה על העכבר וגרירתו לכל כיוון, משתנה זווית הצפיה של הגולש ואפשר לראות גם את המתרחש מצידי ומעל המצלמה. הסרט הופק במסגרת האתר atomfilms.com. הסרט, הנקרא "The New Arrival", משתמש בטכנולוגיה הנקראת "iVideo", ויהיה הראשון בסדרת סרטים שיופקו במסגרת האתר. האתר הכריז על הפקת הסרט הבא בספטמבר, לאחר שתיערך תחרות בין תסריטים שישלחו לאתר עד לסוף יוני.
במאית הסרט, אמי טוקינגטון, אמרה כי בסרט היה שימוש בכלים מעט שונים מאלה המשמשים לסרטים רגילים: הצילום נעשה עם מצלמה אחת בלבד, המאפשרת לתפוס שדה ראיה של 80% מהסביבה שלה, ולא נעשית עריכה, אלא הקטע המצולם משודר ברצף. עלות הפקת הסרט עלתה כ-25 אלף דולר ונמשכה כחודש.

אתמול, יום חמישי ויומו השני של הפסטיבל, השחקן ג'ין הקמן הופיע להקרנת הבכורה של סרטו החדש "החשוד". כמו כן הוקרנו סרט צרפתי בכיכובו של סרגיי לופז ("יחסים פורנוגרפיים") וסרטו החדש של הבמאי הבריטי קן לוץ'.

היום יוקרן, במסגרת התחרות, סרטה של הבמאית הצעירה ביותר שהציגה עד היום בפסטיבל זה. סמירה מכמאלבף האירנית, בתו של הבמאי מוחסן מכמאלבף, מציגה את סרטה החדש "לוחות". הסרט עוקב אחרי מורים נוודים בחלקה האיראני של קורדיסטן, סמוך לגבול העירקי. המורים מחפשים תלמידים, כדי לחנך אותם, למרות האדישות וחוסר שיתוף הפעולה מצד תושבי האזור. רוב הדמויות בסרט מגולמות בידי כפריים מקומיים ללא נסיון במשחק, שהדריכו את צוות ההסרטה בשטח בכדי להמנע ממוקשים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully