וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשדיר הכי אפקטיבי

נתנאל גלרנטר

23.3.2006 / 9:53

נתנאל גלרנטר ראה סרטון על מאורעות עמונה, שגרם לו להרהר כיצד רוב האזרחים רוצים להצביע למי שאחראי למה שקרה שם

למרות ששפעת העופות תופסת את הכותרות הראשיות, בימים האחרונים ניתן לראות יותר ויותר פעילים ברחובות ואפשר לומר שבמערכת הבחירות הקפואה מתחילים להתגלות סדקים.

פעילי המפלגות שמחלקים סטיקרים ופליירים לנהגים משועממים לא באמת חושבים שזה מה שיגרום להם לשנות את דעתם, כפי שלא רבים מאמינים שתעמולת הבחירות (שאני אישית עוד לא ראיתי) יכולה לגרום לישראלי לעבור צד במפה הפוליטית.

למען האמת, לא זכורים לי סרטונים או פליירים שהוחשבו על ידי מישהו שאני מכיר כ"משכנעים". השבוע, בפעם הראשונה, נתקלתי בסרט כזה. לא סרט שקורא להצביע למפלגה מסויימת, אלא סרט שמזהיר מפני הצבעה למפלגה מסויימת.

נכון שלא חשבתי מעולם להצביע למושחתי הליכוד שהתאגדו תחת השם קדימה, אבל הסרטון שראיתי בדיסק (שחולק על ידי פעילי מטה "זזים ימינה"), למרות שלא חידש לי דבר, גרם לי להתעורר קצת ואפילו גרם לי להרגיש ייסורי מצפון על כך שההתעוררות הגיעה רק עכשיו.

על גב הדיסק מופיעה תמונה של שוטרים רכובים על סוסים כשמעליהם כתוב "עמונה. הסיפור האמיתי", ואחרי הצפייה בו חשבתי לעצמי שהסרט מומלץ ומיועד למבוגרים בלבד, לא רק בשל העובדה שאנשים שמלאו להם 18 הם בעלי זכות בחירה.

הסרט לא אומר למי להצביע, הוא גורם לצופה להסתכל על פינוי עמונה, המבצע הראשון שהנהיגה מפלגת קדימה בראשותו של אולמרט, ולתהות האם ככה הולכות להיראות ארבע השנים הבאות. כמה תמונות כאלו אנחנו מתעתדים לראות?

והתמונות בסרט קשות. שוטר נוגח בפניו של נער. סוסים דוהרים לתוך המון. יס"מניקים מכים בעזרת החלק האחורי של האלה. בחור נזרק מחלון של בית עם הראש למטה. דמעות. דם. דם. דם. כפי שאמר שר הביטחון: "נגלה אפס סבלנות וסובלנות".

קשה לי להאמין שאדם שיראה את הפרשים רומסים נערים לא חמושים - יצביע ללא ייסורי מצפון למפלגה שגדעון עזרא היה שר הפנים מטעמה.

קשה לי להאמין שאדם שישמע את העדויות המצונזרות על התנהגות שוטרי היס"מ כלפי נערות, ישלח בלב שלם את שאול מופז, שטען שנעשה שימוש סביר בכח, לקדנציה נוספת במשרד הביטחון.

קשה לי להאמין שצופי הסרט לא יהססו לפני שיצביעו למי שאמר: "אני מלא הערצה לכוחות הביטחון על הנחישות והאיפוק שגילו בפינוי עמונה", אם הם לא קיבלו הבטחה לג'וב.

אני לא רוצה להאמין שאחרי כל כך הרבה פרשיות שחיתות של פוליטיקאים, כמעט שליש מבעלי זכות הבחירה במדינה יצביעו לאהוד אולמרט. האיש שלמרות כל העדויות שרואים גם בסרט הכריז: "אנחנו נבטל את ועדת החקירה מיד לאחר הבחירות".

אני לא יכול להבין איך אנשים שהדמוקרטיה חשובה להם מצביעים לעזרא ומופז, שמשבשים את ועדת החקירה, ולאולמרט שהצהיר כי יבטל אותה. אני לא יכול להבין, אבל אני יכול לשער שהם לא ראו את הסרט הזה.

"עמונה - הסיפור האמיתי" - תסריט: אהוד אולמרט. בימוי והפקה: שאול מופז וגדעון עזרא. מומלץ וקשה לצפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully