וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: 79,500 אנשים מתים מדי שנה מעישון פאסיבי

22.3.2006 / 11:57

דו"ח חדש של האיחוד האירופי, מעיד כי 72 אלף אנשים ב-25 מדינות האיחוד מתים מעישון פאסיבי בבית ו-7,000 במקום העבודה

כ-79,500 בני מתים ב-25 מדינות [[האיחוד האירופי]], מדי שנה, כתוצאה מעישון פאסיבי. כך עולה מדו"ח חדש.

עוד עולה מהדו"ח, כי כ-72 אלף אנשים מתים מדי שנה מעישון פאסיבי בבית ו-7,000 במקום העבודה. מספר המתים בקרב העובדים במסעדות, בארים, פאבים ומועדוני לילה עומד על 325 מדי שנה – או לחלופין, אדם אחד ביום בשבוע עבודה של שישה ימים.

סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת, כי החוקרים מצאו שעישון פאסיבי רעיל יותר מעישון רגיל. זאת, משום שהסיגריה המוחזקת ביד או במאפרה בטמפרטורה נמוכה, משחררת לאוויר סוגים שונים של כימיקלים, כאלו שיש בהם מרכיבים רעילים רבים יותר מאלו המרכיבים את העשן הנכנס לריאות בעישון רגיל.

מאז ינואר 2004, [[אירלנד]], נורבגיה, איטליה, מלטה, שבדיה ו[[סקוטלנד]] אסרו עישון באיזורים ציבוריים סגורים ובמקומות עבודה, כולל בבארים ומסעדות. במספר מדינות נוספות, כולל אנגליה, וויילס, צפון אירלנד ובלגיה, יש חקיקה דומה בדרך.

"עדויות מרחבי העולם מראות כי אם כל המקומות הציבוריים יהפכו לנקיים מעישון, יש סיכוי של אחוז עד ארבעה אחוזים לירידה באחוזי העישון", אמר ג'ון בריטון, פרופסור באוניברסיטת נוטינגהם בבריטניה ויו"ר ועדת הגבלת תפוצת הטבק.

הדו"ח החדש מבוסס על מחקר של אחוזי התמותה בכל מדינה, שכיחות העישון ומשלח יד. הדו"ח מספק עדויות לפיהן איסור עישון מאוד מקובל על הציבור. עוד מצאו החוקרים, כי טענות לפיהן הגבלות העישון פוגעות בבארים, מועדונים ומסעדות, אינן נכונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully