וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי II – נקמת המשובטים

גיל קול

22.3.2006 / 10:42

גיל קול נחרד משינוי – הדור הבא. גרסה מוקצנת של שינאת החרדים והדת שטיפח טומי לפיד במשך שנים

לפני מספר שבועות חשבתי שהנהגת שינוי החדשה היא סוג של הבטחה שתפעל למען הציבור החילוני מבלי להתנגח עם הציבור הדתי והחרדי שלא לצורך, ולבזות את הדת, כסוג של דווקא. לתומי חשבתי שעם היעלמות לה פן הישראלי, טומי לפיד, נזכה לראות גישה חדשה של המפלגה, ששמה לעצמה לדגל לפעול למען חתירה לסטאטוס קוו חדש, שוויוני שיעקור את הבערות, ההתבדלות ואת הנצחת העוני מהמגזר החרדי; ויחד עם זאת ויותיר סממנים יהודיים על כנם, מבלי להכפיף את חוקי הדת על כל האוכלוסייה. אך תחת הפרדה מסוימת של הדת מהמדינה, קיבלנו מפלגה השמה לעצמה למטרה את הפרדת הדת מהעם. לא יודע איך לומר את בצורה שתתקבל על דעתם של חבר הקוזאקים של שינוי "החדשה", אבל גם אם אבחר לאכול שרצים, לנסוע בשבת, לנגב חומוס ביום כיפור, להשתעמם מסיפורי התנ"ך, להתחתן עם בועז, או עם כריסטיאנה הגיורת הרפורמית- אני עדיין יהודי. זה הלאום שלי, זו ההיסטוריה שלי, וכן זו גם הדת שלי, גם אם אני לא ממש מקפיד על קוצו של יוד.

ההתנהלות האנטישמית והפרובוקציות הקטנות שנרקחו במוחם של פרסומאיי שינוי וחברי המפלגה גוררים תחושת קבס עזה. חרדים מתפוגגים באוויר, מזדחלים כשרצים על הריצפה ובעצם ממלאים את תפקידם ההיסטורי כהתגלמות הרוע והכיעור עלי אדמות, הן קריקטורות טובות אולי למערכת תעמולה ממשנתו של גבלס, ולא למפלגה פוליטית לגיטימית במדינת ישראל.

נאמנים לפסוק התנ"כי "אבי ייסר אתכם בשוטים-ואנוכי אייסר אתכם בעקרבים", דור ההמשך של שינוי מוסיף חטא על פשע. טומי לפיד היווה את התגלמות שנאת האדם הדתי והדת היהודית בפוליטיקה ובתקשורת הישראלית; הדבר נבע בעיקר מתחושותיו וכעסו על היעדרותו של האלוהים בשעה שמשפחתו הושמדה בשואה. ניתן להבין, אף אם לא לקבל, את שנאתו לדת, ועל אף הרטוריקה רווית המשטמה וההתרכזות בביזוי האדם החרדי באשר הוא. אבל מה לרון לוינטל, רצאבי ושאר נושאי הלפיד ולשואה? לכאורה שום כלום, אך במבט מעמיק יותר מתגלה תמונה מפחידה למדיי. החברים בשינוי נעשו קיצוניים הרבה יותר ממנהיגם לשעבר. לטענתם, כל מה שנותר לנו, הקיבוצניקים, הצפונים, החילונים, החיילים, אנשי הבוהמיה, ההשכלה והתגלמות הטוב לעשות הוא רק להצביע "שינוי" והיא בתורה כבר תדאג לגרום לכל החרדים להיעלם, להתפוגג. רק נסו לפרסם תשדיר מעין זה בגרמניה או בארה"ב, ותראו מה "הליגה נגד השמצה" תעשה לכם, אם בכלל תינתן הבמה לתעמולה האנטישמית הזו.

במיוחד מגוחכת בעיניי הפרסומת עם המילה "צונזר" עליה. אליבא דה "שינוי", מתברר שהחלטת בית המשפט לפסול את התשדיר נעשתה בשל שליטת היהודים החרדים בתקשורת ובבתי המשפט. כן, חכו, תיכף נגלה שהם גם בעלי ההון, עושקי הפרולטריון ומחללי הגזע החילוני. הרי ידוע שהרשות המחוקקת נשלטת על ידי מועצת החכמים של ש"ס. מדובר בידידות ארוכת שנים בין מרננ"ו עובדיה יוסף על שלל אימרות השפר שלו, לבין אהרון ברק ותפיסת ה"הכל שפיט" שלו, בג"צ ולמעשה כלל הרשות השופטת. מה, לא ידעתם? רק תשאלו את לוינטל, הוא יספר לכם.

ובכן, טומי הלך, וטוב שכך, אך לעומת פני המפלגה כפי שהם מיוצגים כעת, גם טומי פתאום נראה ממלכתי. ססמאת הבחירות של "שינוי" החדשה, אומרת "שינינו את שינוי- נשנה את המדינה", על כך אומר, שינוי מעולם לא נראתה רע יותר, ואת המהפך הזה כדאי לחסוך מהמדינה. אז בבחירות הללו, ידידיי שעניין הפרדת הדת מהמדינה והסטטוס קוו הוא המכתיב את הצבעתם, הצביעו "חץ", פורז הוא לא פחות חילוני מלוינטל, אבל הוא הרבה יותר אנושי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully