וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לעצור את יעלון בקנדה בגין פשעי מלחמה

22.3.2006 / 7:42

פעילי שמאל יהודים וערבים פנו לממשלת קנדה בבקשה לאסור את הרמטכ"ל לשעבר, שאמור להגיע לאירוע התרמה לחיילי צה"ל בטורונטו

פעילי שמאל יהודים וערבים פנו לממשלת [[קנדה]] בבקשה לעצור את הרמטכ"ל לשעבר, [[משה יעלון]], בעת כניסתו לשטחה, בשל מעורבותו, במה שהם מגדירים פשעי מלחמה. הפעילים הסתמכו על תקנה קנדית המאפשרת לאסור חשודים בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, עם כניסתם למדינה. בגלי צה"ל דווח, כי בתום התייעצות עם שגריר ישראל בקנדה החליט יעלון להגיע לקנדה, שם הוא אמור לנאום באירוע התרמה לחיילי צה"ל בטורונטו.

שגריר ישראל בקנדה, אלן בייקר, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי בעבר קבוצת פעילי השמאל ניסו למנוע גם את הגעתו של בנימין נתניהו להרצאה במונטריאול ואף איימו להגיש תלונה נגד ראש הממשלה, אריאל שרון, לפני ביקורו בקנדה. עוד אמר בייקר, כי גם נגדו הוגשו תלונות דומות משום שהוא גר ביישוב הר אדר, שחלקו נמצא מעבר לקו הירוק. לדבריו, החוק הקנדי דורש שרשרת אישורים ארוכה בכדי שיהיה ניתן לעצור אדם בגין פשעי מלחמה וכי "הפעילים מנסים לנצל לרעה את המשפט הבינלאומי".

בספטמבר הוגשה תלונה דומה בלונדון, נגד אלוף פיקוד דרום לשעבר, [[דורון אלמוג]], באשמת פשעי מלחמה. האלוף היה בדרכו לבריטניה אך לא נחת ושב לישראל. לאחרונה הביעו קצינים בצה"ל חשש שלא יוכלו לצאת להשתלמויות בחו"ל, פן יוגשו נגדם תלונות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully