וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידיעות הכוזבות שהעביר יהודה גיל סוכן המוסד עלולות היו לגרום לאסון

12.5.2000 / 7:54

פרסומים חדשים בנימוקי דחיית ערעורו של גיל שהותרו לפרסום

הידיעות הכוזבות שהעביר איש המוסד לשעבר, יהודה גיל, למפעיליו התבססו על מידע שקיבל מקצין סורי בכיר. הידיעות הועברו גם לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולשר הביטחון.

הן הועברו לראשי מערכת הביטחון בתקופה בה היתה מתיחות בין ישראל לסוריה והיו עלולות לגרום לאסון. אלה חלק מנימוקי בית המשפט העליון לדחיית ערעורו של יהודה גיל, סובן המוסד, שהותרו לפרסום.

גיל הורשע בריגול ובגניבת עשרות אלפי דולרים מהמוסד ונגזרו עליו חמש שנות מאסר. לפני כחודש דחה בית המשפט העליון את ערעורם של גיל ועורכי דינו דוד ליבאי ואיתן מעוז. "יהודה גיל ידע כי מסירת הידיעות הכוזבות עשויה לפגוע בביטחון המדינה... הוא אישר בעדותו בבית המשפט המחוזי, כי מתן אמון בידיעות שמסר עשוי להביא עמו פגיעות בנפש." כך כתב השופט ריבלין בפסק הדין.

מידע נוסף שנתגלה בפסק הדין היא קשריו של גיל עם קצין סורי בכיר, ממנו קיבל מידע בנושאים מדיניים וצבאיים. ההידברות עם הערוץ הסורי דרך אותו קצין היתה הכרחית למוסד ולכן הומשכה העסקתו של גיל גם לאחר שהגיע מועד פרישתו. גיל קיבל כספים מהמוסד לתת לקצין הסורי אך את חלקם שמר לעצמו ובמקביל התחיל להעביר לממוניו מידע שאינו מדויק ותוספות מומצאות משלו על המידע הקיים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully