וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: צבא ארה"ב יישאר בעיראק אחרי כהונתי

רויטרס

22.3.2006 / 6:07

נשיא ארה"ב אמר כי סיום הנוכחות הצבאית של ארצו בעיראק ייפול על "נשיאים שיבואו אחריו וממשלים עיראקיים עתידיים"

נשיא ארה"ב, [[ג'ורג' בוש]], אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי כוחות ארה"ב יישארו ב[[עיראק]] אחרי תום נשיאותו, בעוד שלוש שנים, וכי החזרתם משם תהיה משימה של נשיאים שיבואו אחריו ושל ממשלים עיראקיים עתידיים.

בוש אמר עוד, כי הוא חולק על דבריו של ראש ממשלת עיראק לשעבר, [[איאד עלאווי]], שהכריז כי עיראק כבר נמצאת במצב של מלחמת אזרחים. הוא הדגיש כי הוא מאמין באפשרות של ניצחון בעיראק, וכי אם לא היה מאמין בכך, לא היה משאיר את חיילי ארה"ב במדינה.

במסיבת עיתונאים בבית הלבן דחה בוש את הקריאות להתפטרותו של שר ההגנה, דונלד ראמספלד ואמר כי הוא ממלא היטב את תפקידו.

וושינגטון מסרבת לקבוע לוח זמנים לנסיגה, על אף שבכירים אמריקאים אמרו כי אחוז משמעותי מהכוחות עשויים לחזור הביתה כבר בסוף שנה זו, ורבים מבעלי בריתו של הנשיא בוש במפלגה הרפובליקאית, הניצבים בפני בחירות ל[[בית הנבחרים]] ול[[סנאט]] בנובמבר הקרוב, נואשים להצביע על התקדמות כלשהי בתחום העיראקי.

מקורות ב[[בית הלבן]] הדגישו כי תשובתו של בוש היתה לשאלה מתי ייסוגו "כל הכוחות", והזכירו את דבריהם של מפקדי צבא ארה"ב בעיראק, לפיהם מצבת הכוחות האמריקאית בעיראק תופחת במידה משמעותית החל מסוף שנה זו.

סגן הנשיא, [[דיק צ'ייני]], חזר על המנטרה של הממשל בנאום בפני חיילים בבבסיסי חיל האוויר סקוט באילינוי, כשאמר "ככל שהכוחות העיראקים יגדילו את כוחם וניסיונם, וככל שהתהליך הפוליטי יתפתח, נוכל להפחית את מספר החיילים שלנו במדינה מבלי לאבד מיכולתנו להביס את הטרוריסטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully