וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעות קדומות מעכבות גילוי וטיפול באלצהיימר

רויטרס

21.3.2006 / 22:21

אנשים המחזיקים בדעות קדומות על המחלה עלולים לדחות את איבחונה לתקופה של שנתיים עד חמש, מרגע הופעת התסמין הראשון

סקר חדש מגלה כי דעות קדומות והכחשה עלולים לעכב לשנים גילוי אלצהיימר. חולים עלולים לא לקבל תרופות שנועדו לעכב התפתחות המחלה בשל הדעות הקדומות בהן הם מחזיקים.

הסקר, שנערך על ידי האגודה האמריקאית ל[[אלצהיימר]], מגלה כי כאשר קרובי משפחה של חולים חוששים מה[[סטיגמה]] הכרוכה במחלה, הם מעכבים בממוצע ב-6 שנים את הטיפול, מרגע הופעת התסמין הראשון אצל החולה.

אריק הול, מנהל בכיר באגודה, אמר כי כל עיכוב באבחון המחלה הוא מכשול בשביל האנשים הסובלים מהמחלה וממטפליהם. לדבריו, עיכוב של שנתיים ויותר הוא משמעותי ומכשול מיותר. האלצהיימר היא מחלה פרוגרסיבית, התוקפת את תאי העצב במוח וגורמת לירידה בזיכרון וביכולות השפה, ההתנהגות והחשיבה. על פי ההערכה, אחד מכל עשרה בני אדם מעל גיל 65 חולים באלצהיימר, ומחצית מבני ה-85 ומעלה.

הול אמר עוד כי החיים עם אלצהיימר, מבלי טיפול, גורמים לבידוד החולים ומטפליהם, ומשאירים אותם ללא תמיכה משמעותית, ללא משאבים וללא טיפול הולם. כיום חיים בארה"ב 5 מיליון חולי אלצהיימר, ועל פי ההערכה, בשנת 2050 ישולש המספר, ויעמוד על למעלה מ-16 מיליון חולים.

על פי הדו"ח, המבוסס על ראיונות עם מדגם של מבוגרים המטפלים בחולי אלצהיימר, חוסר מידע על המחלה מהווה מחסום שמעכב את הטיפול בשנתיים עד חמש שנים.

ד"ר בת' ספירסטיין, אמרה בתגובה לפרסום הסקר, כי איבחון וטיפול חיוניים בגלל שיש טיפולים בנמצא, שהראו כי ביכולתם לשמר את יכולת החשיבה הבהירה אצל החולים, ולעזור להם בביצוע מטלות היום יום לאורך תקופה ממושכת, דבר שאינו אפשרי, במידה והחולים לא מקבלים את התרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully