וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחר מהשוק בת"א ישבות רעב מול העירייה

21.3.2006 / 18:22

הסוחרים בשוק הסיטונאי, שעתיד להיהרס בקרוב, תובעים לעכב את הפינוי. העירייה בתגובה: הצענו להם פיצוי כספי נדיב

ותיק סוחרי השוק הסיטונאי בתל אביב, עמי מוארמן, יפתח מחר בשביתת רעב מול עיריית תל אביב בתביעה להיפגש עם ראש העירייה, רון חולדאי. סוחרי השוק הסיטונאי מוחים על כך שהעירייה מתכוונת לפנות אותם מהשוק לאחר פסח תוך תשלום פיצויים נמוכים על אובדן מקור פרנסתם.

לדברי עמי מוארמן, סיטונאי וחקלאי מכרמי יוסף, ראש עיריית תל אביב מתעלם חודשים ארוכים ממצוקתם של הסוחרים ולמרות פניותיהם נמנע מלפגוש אותם. "אנו קבוצה של 24 סוחרים פרטיים, שהמחסנים שלהם ממוקמים ברציף של עיריית תל אביב", אמרו מוארמן, "המחסנים נבנו בהשתתפותנו הכספית. במשך 53 שנה זהו מקור פרנסתנו וכעת העירייה רוצה להשליך אותנו לרחובות בפיצוי זעום ומביש".

מוארמן מסר שסוחרי השוק הסיטונאי תובעים לעכב את הפינוי עד להשלמת הקמת השוק הסיטונאי החדש במסובים. "במשך שנים רבות נוהג מנהל מקרקעי ישראל סחבת באישור הקמת השוק. איננו צריכים להיות הקורבן של ההתנהלות הבירוקרטית והשלומיאליות של מינהל מקרקעי ישראל ומשרד החקלאות", הוסיף מוארמן.

על פי שמאות שערכו סוחרי השוק הסיטונאי, הנזק שייגרם לכל סוחר כתוצאה מסגירת השוק בתל אביב הוא 1.5 מיליון דולר. עיריית תל אביב הגישה לסוחרים הצעה לפיצוי בסכום של 180 אלף דולר, אותה דחו הסוחרים על הסף. "לא נסכים למכור את מפעל חיינו בתמורה לנזיד עדשים," אמר מוארמן. "אם עיריית תל אביב סבורה שהיא תצליח לגרש את הסוחרים בכוחניות, היא טועה. כולנו נעמוד כאיש אחד ודחפורי העירייה יצטרכו לעלות עלינו כדי להרוס את המבנים".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "למרות העובדה שלחלק גדול מהסוחרים אין כלל זכויות קניין, נאותה העירייה והציעה להם פיצוי כספי נדיב. הטענה כי לא היתה התייחסות לפניותיהם מופרכת ואינה רצינית. אגב, על אף פניות הסוחרים לבתי המשפט בערכאות השונות, לא ניתן להם צו לעיכוב פינוי. השוק הסיטונאי, במקומו הנוכחי, מהווה מפגע תברואתי, תנועתי, ואסתטי, ורוב הסוחרים אכן הסכימו לעבור למשכנו החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully