וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

98% מהציבור סבורים שיש עוני במדינת ישראל

21.3.2006 / 15:02

מחקר שנערך לקראת הבחירות מעלה, כי רוב הציבור מאמין שהממשלה אמורה לטפל בעוני, אך בפועל עושות זאת עמותות חילוניות ודתיות

98% מהציבור סבורים שיש עוני במדינת ישראל, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה לקראת הבחירות. על פי המחקר, עוני זה אינו מטופל ע"י הגופים האחראים לכך. מהמחקר, שבדק כיצד משפיעה תפיסת העוני האישי על דפוסי ההצבעה, עלה כי ככל שהאדם תופס את תפקוד הממשלה בטיפול בעוני ככושל יותר, כך הוא יצביע יותר למפלגות השמאל.

המחקר העלה, כי 98% מהנשאלים תופסים את הממשלה ומשרדי הממשלה כגורמים האחראים להתמודדות עם תופעת העוני, אך רק 36.5% חושבים שגופים אלה אכן עושים זאת בפועל. לעומת זאת, 48.2% רואים בארגונים הומניטאריים ובעמותות האחראים להתמודדות עם תופעת העוני ו-84.7% תופסים גופים אלה כמבצעים זאת בפועל. 31.4% רואים ארגונים דתיים ומוסדות דת כאחראים להתמודדות עם תופעת העוני, ו–52% רואים ארגונים אלה כמבצעים זאת בפועל.

"האזרחים יודעים מי אמור לטפל בתופעת העוני, אך הם גם יודעים שבפועל עושות זאת העמותות החילוניות והדתיות", אמרו החוקרות, ד"ר פנינה (פיצי) רון וד"ר קרן אור חן מביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה. "הם חושבים שמדינת ישראל, כמדינת רווחה, מתנערת מאחריותה לאזרחיה, והדבר משפיע על דפוסי ההצבעה שלהם".

החוקרות מצאו תופעות מעניינות בחלוקה מגדרית: "נשים מרגישות, סובייקטיבית, עניות יותר מאשר מרגישים הגברים. הן חשות, יותר מגברים, שכאשר הן תגענה לגיל הוריהן, מצבן הכלכלי יהיה גרוע יותר מזה של הוריהן באותו גיל. כמו כן נשים חוששות יותר מגברים שמשפחתן תגיע למצב של עוני.

"הנשים במשפחה הן האחראיות להתמודדות עם כלכלת הבית, הוצאות חינוך הילדים ורכישת העשרה", הסבירו החוקרות, "לכן הן מודעות יותר לסיכון להיקלע למצב של עוני במשפחה. בנוסף, נשים, בתכונותיהן החברתיות הסטריאוטיפיות, נחשבות לדאגניות יותר וממצאי הסקר ממחישים זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully