וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדיים א-סימטריים מגדילים הסיכון לסרטן השד

21.3.2006 / 11:30

מחקר העלה שככל שעולה ההפרש בנפח השדיים, עולה הסיכון לחלות בסרטן. החוקרים מדגישים כי יש להתחשב בשורה של גורמי סיכון

נשים עם שדיים א-סימטריים נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות ב[[סרטן השד]]. צוות מאוניברסיטת ליברפול השווה צילומי ממוגרפיה של 252 נשים שלקו בהמשך בסרטן השד, עם מספר זהה של נשים שנשארו בריאות. המחקר, שהתפרסם בכתב העת "מחקר סרטן השד", מצא כי הסיכויים ללקות בסרטן השד עלו ב-50% על כל עלייה של 100 מיליליטר בהפרש בנפח השדיים. יחד עם זאת, החוקרים הזהירו כי הסיכוי לחלות בסרטן השד תלוי בשורה של גורמים.

בני אדם, כמו רוב בעלי החוליות, נוטים לסימטריה בין שני צידי הגוף. הסימטריה עשויה להיפגע במקרים של הפרשה הורמונלית לא תקינה. החוקרים מאמינים שאי סימטריה היא סימן שהתפתחות הגוף אינה יציבה כפי שהיא אמורה להיות.

על פי המחקר, נשים עם שדיים לא סימטריים נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות שיובילו בסופו של דבר לסרטן. החוקרים כתבו כי "שדיים א-סימטריים יכולים להוות אינדיקציה למחלות שד עתידיות בנשים, ויש להתחשב במשתנה הזה בפרופיל הסיכון של אישה".

אחת מהחוקרות, ד"ר דיאן סקוט, אמרה ל-BBC, כי כמעט לכל הנשים במחקר הייתה מידה כזו או אחרת של א-סימטריה, ורק לאישה אחת היו שדיים סימטריים לגמרי. היא הדגישה כי אי אפשר להתייחס לא-סימטריה בין השדיים כגורם יחיד, ו"יש לקחת בחשבון את פרופיל הסיכונים המלא של האשה לפני שמעריכים את הסיכון לסרטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully