וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בוים: טעינו באופן הטיפול בפגרי העופות

21.3.2006 / 10:14

שר החקלאות אמר בדיון בוועדת הכלכלה שטרם הוחלט האם להכריז על התפשטות המחלה כ"אסון טבע" והוסיף, ששונתה דרך הטיפול בעופות

שר החקלאות, זאב בוים, אמר כי טרם הוחלט האם להכריז על התפשטות [[שפעת העופות]] בדרום כ"אסון טבע". לדבריו. מ"מ ראש הממשלה, [[אהוד אולמרט]], הקים צוות היגוי שאמור להגיש המלצות בנושא. השר בוים אמר בדיון בוועדת הכלכלה, כי היה בתחילה קושי לגייס אנשים לעבודה באיזורים הנגועים, מאחר שהעובדים חששו להיכנס לאיזורים אלו. עם זאת, לדבריו, הבעיה נפתרה. בוים הודה בדיון, כי היתה טעות בטיפול בפגרים ובהערכה מחודשת הוחלט להמית את העופות ומיד לקבור אותם.

השר הוסיף, כי יש תיאום מלא עם הרשות הפלסטינית על מנת לעצור את התפשטות המגיפה, באמצעות מתאם הפעולות בשטחים. לדבריו, קיים בחוק מנגנון פיצוי אוטומטי על העופות שהושמדו, אך לא על נזקים עתידיים.

מנכ"ל משרד הבריאות, אבי ישראלי, אמר בדיון כי "האנשים שהיו במגע עם העופות הנגועים מקבלים תרופות למניעת המחלה". לדבריו, המחלה יכולה לעבור לבני אדם, אך "אין זה המצב בישראל וכרגע המגיפה אינה מועברת מאדם אחד למשנהו".

מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, דחה את הטענות על טיפול איטי מדי במיגור המגיפה ואמר "אנו יוצאים מעורינו כדי למגר את המגיפה, אך למרות שנערכנו לכך מדובר במלחמה ולא ראיתי אף פעם שבתקופת מלחמה התקשורת תוקפת כך".

במשרד החקלאות מקווים להשלים עד סוף השבוע את השמדת 800 אלף עופות, כדי למנוע את התפשטות שפעת העופות. היום הצטרפו למלאכת ההשמדה כ-150 עובדים ממשרד הביטחון. עלות ההמתה נאמדת בכ-4 מיליון וחצי שקלים.

עמירם כהן, "הארץ", מוסיף:

המשטרה תציב שתי ניידות בכל אחד מהיישובים בהם הוחלט להשמיד עופות כדי למנוע הברחתם למשחטות, כך הוחלט בישיבת פורום המנכ"לים שהקימה הממשלה להתמודדות עם שפעת העופות בראשות מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי. כן הוסכם ששוטרים ממרחבי נגב ולכיש יישלחו ליישובים השונים שהוכרזו כנגועים בשפעת העופות ויסייעו לפקחי משרד החקלאות באכיפת הסגר עליהם.

הניידות יוצבו גם ביישובים עצמם וגם יבצעו סיורים מחוץ להם. במשרד החקלאות אישרו כי מאז ראשית השבוע תפסו פקחי המשרד שתי משאיות שניסו להבריח עופות למשחטות ממושב שדה משה הסמוך לקרית גת. במשרד הוסיפו כי אינם יכולים לומר בביטחון מלא שלא היו נסיונות הברחה נוספים שצלחו.

בתוך כך, פתחו הבוקר משרדי החקלאות והבריאות קו פתוח לשאלות ופניות הציבור בנושא שפעת העופות. ניתן ליצור קשר למספר 03-6951541 או 3090* מכל סוללרי. הקו יפעל בין השעות 07:00 ו-17:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully