וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים בצרפת ישבתו במחאה על חוקי התעסוקה

רויטרס

21.3.2006 / 10:06

ראשי האיגודים המקצועיים והסטודנטים קראו לקיים שביתה בת יום, במהלכה יתקיימו הפגנות מחאה. שיראק תומך בהחלטת ראש הממשלה

ראשי האיגודים המקצועיים והסטודנטים ב[[צרפת]] קראו לקיים שביתה כללית במדינה בת יום אחד, בשבוע הבא. במהלך אותו יום, ה-28 במרץ, יתקיימו הפגנות מחאה ברחבי המדינה על מנת ללחוץ על הממשלה לסגת מחוקי העבודה החדשים שיוצרים, לטענתם, חוסר יציבות לדור שלום של עובדים צעירים.

בתוך כך, גיבה אמש נשיא צרפת, [[ז'אק שיראק]], את ראש הממשלה, [[דומיניק דה וילפן]], על תוכניתו לחוקק חוקי עבודה חדשים. "החוקים מוכיחים את נחישות הממשלה להילחם בשיעור האבטלה בקרב הצעירים, שעומד על 23%, פי שניים מהשיעור הממוצע במדינה". במסיבת עיתונאים שקיים לאחר פגישתו עם מלך ירדן אמר שיראק כי "האתגר האמיתי הוא לפתוח בדיאלוג מועיל ובונה אמון, כדי שיוכל לקדם את כל הצדדים".

על פי התוכנית שיזם דה וילפן, ניתן יהיה לפטר ללא הודעה מוקדמת עובדים שגילם אינו עולה על 26. דה וילפן עצמו איתן בדעתו לחוקק את החוקים, אך קרא יחד עם זאת לדיאלוג עם ראשי האיגודים והסטודנטים, על מנת לבחון דרכים לשיפור המצב ואתמול הוא החל בסבב פגישות בנושא.

ההפגנות הסוערות שאירעו השבוע במדינה והאופוזיציה הגדולה שקמה נגד ראש הממשלה עלולה לפגום בסיכוייו להיבחר לנשיאות בשנה הבאה. מסקרים שנערכו בימים האחרונים בצרפת עולה, כי התמיכה בדה וילפן נמצאת בירידה וכי 60% מהציבור חושב שעל ראש הממשלה למשוך את החלטתו ולבטל את החוקים. עדיין לא התקבלה תגובה מהממשלה הצרפתית על הכוונה לקיים שביתה כללית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully