וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם ידון בזכויות ההומואים והלסביות

רויטרס

20.3.2006 / 21:48

הארגון הבינ"ל של ההומואים והלסביות יפעל להכרה מלאה בחופש הנטיה המינית. מדינות האיסלאם ואפריקה התנגדו להצעה ב-2005

גוף בינלאומי המייצג את הקהילה ההומו לסבית הודיע היום כי יפעיל לחץ על האו"ם להכרה מלאה בזכויות האדם של ה[[הומוסקסואל]]ים, בוועידה שתתקיים בשבוע הבא בז'נבה בשווייץ.

איגוד ההומואים והלסביות הבינלאומי, הממוקם ב[[בריסל]], יפנה לנציגי האו"ם המשתתפים בוועידה, בינהם נציגים ממדינות בהן אסורים יחסים הומוסקסואלים. בהודעה שפירסם הארגון מוחים נציגי הקהילה על כך שהאו"ם מתעלם מהזכויות המגיעות להומואים ולסביות. דובר הארגון, סטפן באריס, אמר היום כי זו תהיה אחת השאלות החשובות שיובאו בפני נציגי האו"ם, וכי הדיון יעסוק בדרך בה ניתן יהיה לתת קול רישמי לקהילה.

בוועידת האו"ם לזכויות אדם, שתתקיים בשבוע הבא, ידונו בשאלות אלה. בשנה שעברה הוגשה הצעת החלטה על ידי [[ברזיל]] בנושא זכויות ההומואים, אך ההצעה נדחתה על ידי 40 מדינות. פתיחת הכינוס השנתי, בן ששת השבועות, של האו"ם נדחה כבר פעמיים, ודיפלומטים אמרו כי הם יתכנסו למספר ימים בלבד.

הצעת ההחלטה הברזילאית, משנת 2005, כללה הכרה בחופש הנטייה המינית כחלק מ[[זכויות האדם]] הכלליות שהוכרזו לפני 50 שנים, אבל מדינות מוסלמיות ואפריקאיות דחו את ההצעה.

הארגון הבינלאומי לזכויות ההומאים והלסביות הוקם בשנת 1978, ומאגד כ-500 ארגונים מקומיים מעשרות מדינות. דובר הארגון מסר כי זכויות ההומואים והלסביות במדינות המוסלמיות וב[[אפריקה]] יעמדו בראש הדיונים הצפויים בשבוע הבא, וכי נציגים ממדינות אלה יופיעו בפני הוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully