וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוב זהב לא רואים את הפארק

20.3.2006 / 12:33

פארק שעשועים חדש, שמוקם בימים אלו בסין, יאפשר לצפות בתהליך כריית הזהב וייצורו. המקום יעוטר בכמות נכבדת של המתכת היקרה

בסין החליטו לנצל את העובדה שמדובר במעצמת [[זהב]] המייצרת למעלה מ-250 טון זהב בשנה, והחלו בסוף השבוע בבנייתו של פארק שעשועים מיוחד במינו - "פארק הזהב". מדובר בשטח ענק, המתפרס על פני 3.6 ק"מ מרובע, שיוקדשו למתכת היקרה.

סוכנות הידיעות AFP מדווח, כי במסגרת הפארק, שמוקם בעין רושאן, במחוז שאנדונג שבמזרח המדינה, יוכלו המבקרים לראות כיצד כורים זהב ואת כל שלבי היצור שלו. הפארק כולל גם מספר אטרקציות נוספות, ביניהן אפשרות להשתלב במערך כורי הזהב ליום אחד, ללבוש את ציוד המגן ולהתחיל לחפור.

בפארק, שעלותו מוערכת ב-200 מיליון ין (כ-25 מיליון דולר), יוצבו גם מתקני שעשועים נוספים שיאפשרו בילוי מהנה לכל המשפחות שיגיעו לחזות מקרוב באוצר המוזהב.

[[סין]] היא השוק השלישי בגודלו בעולם הזהב, אחרי [[הודו]] וארצות הברית – כך עולה מנתונים של מועצת הזהב הבינלאומית. בשנים האחרונות חל גידול מתמיד בתפוקת הזהב של המדינה, מה שמאפשר לה לפתוח את פארק השעשועים לרווחת הציבור והתיירים.

הזהב נחשב לחלק בלתי נפרד מהתרבות הסינית, שכן הוא טבוע במבנים היסטוריים במדינה, נפוץ בחנויות התכשיטים במדינה ואף בא לידי שימוש בטיפולי שיניים, לאנשים שיכולים להרשות לעצמם את העלויות.

בשנה העברה הוציא העיתון "אקונומיק דיילי" מהדורה מיוחדת, מודפסת בזהב. המהדורה עוטרה ב-500 גרמים של זהב ומחירה עמד על 8,300 דולר לעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully