וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות חריפות בישראל לממשלת חמאס

20.3.2006 / 7:07

מופז אמר לאחר הצגת הממשלה, ש"הגיע רגע האמת של אבו מאזן". במערכת הביטחון הזהירו בניתוק המגעים עם הרשות הפלסטינית

בארץ ובעולם נשמעות תגובות חריפות על ההרכב המסתמן של ההממשלה הפלסטינית, בראשות [[אסמאעיל הניה]], אשר הוצג אתמול ליו"ר הרשות, [[אבו מאזן]].

שר הביטחון, [[שאול מופז]], אמר אמש לאחר הצגת ממשלת החמאס כי "הגיע רגע האמת של אבו מאזן". לדבריו, הממשלה שהרכבה הוצג אתמול היא "ממשלת חמאס מובהקת, שאינה מסתירה את כוונותיה. אם אבו מאזן לא יפעל כעת אלא יביא את הממשלה לאישור הפרלמנט, הוא יהפוך את הרשות הפלסטינית באופן רשמי ליישות של טרור".

בגלי צה"ל דווח, כי גורמים במערכת הביטחון הוסיפו שישראל עשויה לנתק כל מגע עם הרשות, אם תאושר ממשלת חמאס. שרת החוץ, ציפי ליבני, קראה לקהילה הבינלאומית לשלוח מסר תקיף וברור לרשות הפלסטינית נגד ממשלת טרור בראשות חמאס.

בתוך כך, ארצות הברית העבירה הבוקר ביקורת על ממשלת חמאס, ועל כך שמונו לכל התפקידים הראשיים תומכי חמאס וטכנוקרטים, ולא שולבו כלל אנשי פתח.

שרי החוץ של האיחוד האירופי יתכנסו היום בבריסל לדון בהקמת ממשלת החמאס ברשות. פקיד באיחוד הודה כי בחירת החמאס מקשה עליהם, מפני שהאיחוד אינו יכול לממן ממשלה המסרבת להכיר בזכותה של ישראל להתקיים. האיחוד יחתום היום בעזה על סיוע של 64 מיליון יורו לפלסטינים, כמחצית מהסכום שאישר בחודש שעבר.

עריקאת: אבו מאזן ייתן לחמאס הזדמנות

אבו מאזן אמר, כי יציג לוועד הפועל של אש"ף בתוך 48 שעות את הרכב הממשלה וקווי היסוד שלה, שהציג ראש הממשלה המיועד ברשות הפלסטינית, אסמאעיל הניה הציג בפניו. לאחר מכן, יביא אבו מאזן את הרכב הממשלה לאישור הפרלמנט הפלסטיני, שצפוי לאשרה ברוב גורף.

הממונה על המשא ומתן ברשות, סאיב עריקאת, אמר כי יו"ר הרשות ייתן לחמאס הזדמנות ולא יתנגד להרכבת הממשלה. עם זאת, אם יהיה משבר והסיוע הבינלאומי לרשות יוקפא, אבו מאזן ישתמש בזכותו על פי החוק ויפטר את הניה. עריקאת אמר, כי אבו מאזן יכול לפטר את ראש הממשלה הניה בכל זמן שירצה. להערכת עריקאת אבו מאזן יזמן את הפרלמנט להצבעת אמון בממשלה עוד לפני הפסגה הערבית בסוף החודש.

ג'יבריל רג'וב מראשי הפתח אמר, כי יום הקמת הממשלה הוא יום עצוב משום שקיווה כי תוקם ממשלת אחדות שתוכל להתמודד כראוי עם ישראל ועם הקהילה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully