וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריפי החשמל יירדו ב-1%

שרון קדמי

19.3.2006 / 15:27

מאז עדכון התעריפים הקודם, בספטמבר 2005, ירדו מחירי הדלקים בשיעור ממוצע של כ-2.3%, אולם מחירי המזוט והגז הטבעי עלו


תעריף החשמל לצרכן הביתי יירד השבוע ב-1%, כך הודיע היום הרשות לשירותים ציבוריים - חשמל. ההוזלה בתעריפי החשמל תבוצע בהתאם להחלטת הרשות על נוסחת העדכון השוטף של העלויות המוכרות מיולי 2000. על פי הנוסחה, מתעדכנות העלויות המוכרות לחברת החשמל בעדכון שוטף כאשר יש שינוי של לפחות 3.5% בסל התשומות או בחלוף חצי שנה מהעדכון האחרון של העלויות. מאחר שממועד העדכון האחרון, בספטמבר 2005, חלפה חצי שנה - בוצע העדכון.

התעריף לצרכן הביתי יירד בשיעור של 1% ויעמוד על 42.52 אג' לקווט"ש לעומת 42.95 אג' כיום. התעריף הכללי לסקטור המסחרי יעמוד על 47.97 אג' לעומת 48.54 אג' לקווט"ש כיום, ירידה בשיעור של 1.17%. העדכון ייכנס לתוקף ביום שיש השבוע.

ברשות מציינים שהגורם לירידת התעריפים הוא הירידה במחירי הדלקים. מאז העדכון האחרון של העלות המוכרת לחברת החשמל בספטמבר האחרון ירדו מחירי הדלקים בשיעור ממוצע של כ-2.3% ותרמו להפחתה של 1.2% בעלויות המוכרות. הירידה במחירי הדלקים הושפעה בעיקר מירידה של 6.6% במחירי הפחם. הירידה במחיר הפחם קוזזה על ידי עלייה במחירי המזוט והגז הטבעי. מרכיב סל הדלקים בסל התשומות של חברת החשמל מהווה 50%.

ברשות החשמל ציינו, כי החל מינואר פעילים ברשות שני חברי רשות, דוד אסוס, יו"ר הרשות, רו"ח הגב' רו"ח אלינה פרנקל-רונן, נציגת הציבור, מתוך 5 חברי הרשות. עד עתה מציינים ברשות טרם מינתה הממשלה את יתר נציגי הרשות. לדברי אסוס, למרות ההרכב החסר של המליאה נכון היה לבצע את העדכון הנוכחי מאחר שהוא יישום טכני במהותו של החלטת רשות קיימת, בה מעודכנים התעריפים על-פי נוסחה קיימת של הצמדות למדדים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully