וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל מתכוננת לשביתה כללית נגד המלך

רויטרס

19.3.2006 / 13:54

אחרי 6 ימים של חסימת כבישי המדינה, ברית המפלגות והמורדים המאואסטים מתכננת את הצעד הבא במאבק למען השבת הדמוקרטיה

המפלגות הראשיות ב[[נפאל]] קראו לשביתה כללית של ארבעה ימים, שתערך בחודש הבא, בדרישה שהמלך יוותר על חלק מהכוח האבסולטי שלקח לעצמו. בנוסף, הודיעו המתנגדים כי ביום ראשון יחמירו את פעולת המחאה נגד המלך, גיאננדרה.

השביתה צפויה להתחיל ב-6 באפריל, מסרו המפלגות, והאיצו בכל תושבי המדינה להשתתף בה, ובמצעד כנגד המלך בבירת נפאל, קטמנדו, שיערך ב-8 באפריל. בתאריך זה, לפני 16 שנים, הפכה נפאל לדמוקרטיה מרובת מפלגות. המורדים ה[[מאואיסטים]], הלוחמים מאז 1996 להפלת המלוכה, פרסמו הודעת תמיכה בקריאה לשביתה, וקראו לאנשים לקחת חלק פעיל במחאה.

"אנחנו יודעים שהשביתה הכללית תקשה על האנשים", אמר סובאש נמוואנג, מנהיג המפלגה הקומוניסטית, המפלגה השניה בגודלה בנפאל. "אבל אנחנו מאיצים בהם להיאזר בסבלנות ולשאת ארבעה ימים של קושי למען המטרה הנעלה של הדמוקרטיה".

המפלגות, שיצרו מעין ברית רופפת עם המורדים המאואסטים כנגד המלך, קראו גם ללוחמי הגרילה להשתתף במאבק המוסדר ולחסום את הכבישים ברחבי המדינה במשך ששת הימים האחרונים. המחסומים שיבשו את האספקה, גרמו לעלייה חדה במחירי המוצרים הבסיסיים ולמחסור בדלק במחוזות מסוימים.

הממשלה המלוכנית העבירה ביקורת על הברית הזו, אבל המפלגות עומדות כנגדה ואמרו כי כוונת ההסכם היא להחזיר את המאואיסטים לזרם המרכזי של הפוליטיקה. "ההסכם הוא הבסיס האמיתי לפתרון העימות הנוכחי", כתבו בהצהרה שפרסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully