וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מחסור חמור ברופאים מרדימים בביה"ח

17.3.2006 / 14:44

המערך הניתוחי יתמוטט עד 2015 אם מספר המרדימים לא יגדל. פחות מאחוז מבוגרי לימודי רפואה בכל שנה פונים להתמחות בתחום

מחקר חדש חוזה כי בתוך מספר שנים צפוי התור לניתוחים בישראל להתארך באופן משמעותי, מערך המיילדות והטיפול הנמרץ ייפגעו קשות והמערך הניתוחי צפוי להתמוטט. הסיבה: משבר חמור בגיוס רופאים להתמחות בתחום ההרדמה.

מהמחקר עולה, כי עד שנת 2015 יידרשו עוד כ-300 מומחים בהרדמה עבור המוסדות הרפואיים בארץ, אך בפועל פחות מאחוז מתוך 300 הסטודנטים שמסיימים ללמוד רפואה בכל שנה פונים להתמחות בהרדמה. להערכת החוקרים, העלייה בכמות האוכלוסייה הבוגרת בארץ הובילה לעלייה של 60 אחוזים במספר הניתוחים תוך עשור, מ-314,230 ניתוחים בשנת 1990 ל-501,570 ניתוחים בשנת 2000.

ב"מעריב" דווח, כי השנה צפויים להתבצע למעלה מ-770 אלף ניתוחים, שיעור הלידות הקיסריות צפוי לעלות מ-17 אחוזים מהלידות כיום ל-20 אחוזים, וצפוייה עלייה בשיעור היולדות המבקשות לקבל אפידורל. כל הפעולות האלה דורשות מעורבות של רופאים מרדימים. לטענת החוקרים, למחסור הצפוי במרדימים עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על בריאות הציבור בישראל.

יו"ר איגוד המרדימים ומנהל חטיבת הרדמה בבית החולים [[שיבא]], פרופ' עזריאל פרל, אומר כי "כבר היום, כשמגיעים לבתי חולים מקרים דחופים, חולים שהוזמנו לניתוח חודשים מראש מתבשרים שהניתוח התבטל כי אין מרדים פנוי. המצב יוצר חיכוך עם עמיתים כירורגים, הנהלות בתי החולים והחולים עצמם. יש חולים במחלות ממאירות שממתינים לניתוח שבועות ארוכים, והמצב רק יחריף".

מהמחקר, שנערך על ידי צוות בראשות מנהל מחלקת הרדמה וטיפול נמרץ בבית החולים הדסה, פרופ' צ'רלס וייסמן, עולה כי מבין המרדימים בארץ, רק מיעוט (כ-12 אחוזים) הם בוגרי לימודי רפואה בארץ, ורובם (כ-65 אחוזים) הם עולים מ[[ברית המועצות]] לשעבר. לפיכך, הירידה במספר העולים משם בשנים האחרונות צפויה להקטין משמעותית את מסםפר הרופאים המרדימים במדינה. כיום עוברים בישראל 711 מרדימים ב-30 בתי חולים, ופופלאריות מקצוע ההרדמה בקרב הסטודנטים לרפואה נמצאת במגמת ירידה מתמדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully