וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ש-3 עובדים בדרום נדבקו בשפעת העופות

17.3.2006 / 12:37

משרד הבריאות הודיע כי העופות בעין השלושה ובחולית מתו מהזן המסוכן של שפעת העופות. ביום ראשון תחל השמדת העופות. 4 מיליון תרכיבי חיסון הוזמנו מהולנד

פועל תאילנדי, שעבד בלול בקיבוץ עין השלושה הובהל הבוקר לבית החולים סורוקה בבאר שבע מחשש שנדבק ב[[שפעת העופות]]. האיש מאושפז בבידוד. שני בדואים שעבדו בלול בקיבוץ חולית הועברו גם הם לבדיקה רפואית בבית החולים ונלקחו מהם דגימות דם כדי לבדוק האם נדבקו במחלה.

מנכ"ל משרד הבריאות, אבי ישראלי, אמר בצהריים כי מדובר במחלה שלא מדבקת בדרך כלל בקרב בני האדם. "יחד עם זאת, אנחנו נוקטים בכל אמצעי הביטחון ואנו משגיחים על האנשים שהיו במגע ישיר עם העופות החולים, מתוך דאגה לבריאותם".

משרד הבריאות הודיע כי העופות שמתו בלולים ב[[עין השלושה]] מתו מהזן המסוכן של שפעת העופות. האגף הוטרינרי של משרד החקלאות הורה להתחיל ביום ראשון בהשמדת עשרות אלפי עופות ברדיוס 3 ק"מ ממוקד הגילוי. העופות יומתו ככל הנראה באמצעות השקייתם במים מורעלים.

בגלי צה"ל דווח כי הוזמנו מהולנד 4 מיליון תרכיבי חיסון ויגיעו לישראל בזמן הקרוב, על מנת להתחיל לחסן עופות בלולים ברחבי הארץ.

תושבי עין השלושה וחולית התבקשו שלא לשבת על הדשא, שעלול להיות נגוע, ולדווח מיד לגורמי הבריאות בישובים על כל תסמיני שפעת או הרגשה לא טובה.

במקביל, נבדק החשד כי מוקד שלישי של שפעת העופות התגלה בישראל, במשק תרנגולי ההודו בקיבוץ נחשון שבשפלה, ועל הלול בקיבוץ הוטל סגר. גורמים וטרינריים סיפרו ל"הארץ" כי בלולי המשק נרשמה תמותה חריגה של עופות ביומיים האחרונים, ובדיקות שנערכו הבוקר על ידי השירותים הווטרינריים העלו כי מדובר בנגיף שפעת עופות.

עדיין לא ברור אם מדובר בזן הקטלני של המחלה (H5N1) שפגע במשק עין השלושה וככל הנראה גם בחולית שבנגב והרג מאות בעלי כנף. ביישובים אלה הוטל הסגר, כמו גם על משקי העופות שביישובים נירים ובנח"ל עוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully