וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות: ישראל ערוכה להתמודד עם שפעת העופות

17.3.2006 / 0:02

תוצאות בדיקת פגרי העופות צפויות להתפרסם היום. כ-17,000 עופות מתו לאחרונה בעין השלושה ובחולית. העובדים שבאו במגע עם העופות עוברים בדיקה

בכירי מערכת הבריאות התכנסו הלילה להתייעצות דחופה, בעקבות החשד להתפרצות [[שפעת העופות]] בישראל. שר הבריאות, יעקב אדרי, הדגיש בפתח הישיבה כי ישראל ערוכה להתמודד עם התפרצות המחלה בקרב בעלי-הכנף. "קיים מלאי גדול של חיסונים לעופות, ובמידה שבמשרד החקלאות ידרשו זאת, אנחנו נוכל לספק את הכמות הנחוצה", דברי אדרי.

במשרד הבריאות הבהירו כי אם יתברר בודאות שהמחלה פגעה בלולים, יושמדו כמויות גדולות מאוד של עופות. יחד עם זאת אמרו כי "האפשרות שיהיה צורך להשתמש בתרופות לבני אדם נגד הנגיף היא קלושה ביותר". בקול ישראל דווח, כי בידי משרד הבריאות כמות של התרופה תמי פלו לטיפול במחלה, היכולה להספיק לשבעה אחוזים מהאוכלוסיה.

על פי נתוני משרד החקלאות מתו בלולים בקיבוצים עין השלושה וחולית שבדרום כ-17,000 עופות. צוותים של משרדי הבריאות והחקלאות במחוז הדרום ומומחים מבית החולים סורוקה מתחקרים את העובדים שבאו במגע עם העופות עוד לפני שיתבררו תוצאות הבדיקות של הפגרים.

ראש המרכז הלאומי לבקרת מחלות, הפרופסור מנפרד גרין, הדגיש כי החשד להתפרצות שפעת העופות בדרום אינו מסכן בשלב זה בני-אדם. לדבריו, אין שום בעיה באכילת עוף ומוצריו, כולל ביצים, אך יש לבשל אותם היטב.

שר החקלאות, זאב בוים, הנחה את השירותים הווטרינריים לפעול במהירות לקבלת תוצאות הבדיקות של התרנגולים, לגביהם קיים חשש כי הם נגועים בשפעת העופות. בגלי צה"ל דווח, כי אם יתברר שאכן מדובר בנגיף הקטלני, יושמדו להקות עופות ברדיוס של 3 קילומטר ממקום ההתפרצות ובמקביל יבדקו עופות בלולים נוספים בסביבה.

משרד החקלאות והשירותים הווטרינרים הטילו הסגר מוחלט על הקיבוצים עין השלושה וחולית, בהם נרשמה תמותה גבוהה של עופות, ודגימות מהעופות המתים נלקחו לבדיקה. בדיקה ראשונית (מסוג PCR) שנערכה היום לכמה עופות מלהקת תרנגולי ההודו בעין השלושה, גילתה כי הם מתו משפעת עופות, ואולם כדי לאשר התפרצות נגיף H5N1 באופן מוחלט, יש לבצע בידוד של הנגיף.

בתוך כך, דווח כי ישראל פנתה הערב לרשות הפלסטינית בבקשה להעביר דגימות דם מעופות ברחבי רצועת [[עזה]], על מנת לבדוק האם הגיע הנגיף לישראל מהרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully