וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלמוגים ששרדו את הצונאמי בסכנה

רויטרס

16.3.2006 / 21:27

הבנייה המהירה בהודו, סרי לנקה, תאילנד וניו זילנד מאיימת על ריפי האלמוגים המרהיבים של האוקיאנוס ההודי

האלמוגים ששרדו את גלי ההרס של ה[[צונאמי]] באוקיאנוס ההודי נמצאים שוב בסכנה – הפעם, בשל הבנייה מחדש של האזורים הפגועים. שתי קבוצות לחקר הסביבה הבוחנות את האזור אמרו כי השיפוץ המואץ עתיד לפגוע באתרי הצלילה המרהיבים.

בדו"ח משותף, שפירסמו איגוד השימור העולמי ורשת ניטור האלמוגים העולמית, נכתב כי מרבית מערכי ה[[אלמוג]]ים כמעט ולא נפגעו מגלי הענק, ורובם יתחדשו באופן טבעי תוך 10 שנים. אולם, מאמצי השיקום כבר הסבו נזק רב הרבה יותר לאורך חופי [[הודו]], [[סרי לנקה]], [[תאילנד]] ו[[אינדונזיה]].

בנוסף, הבניה המהירה של בתים ובניינים שנהרסו ב-2004 הביאה לדרישה מוגברת של חומרי בנין, ותושבי המקום החלו לכרות חול וסלעים באופן בלתי חוקי מאזורי ריף שונים, גם כאלה המוגנים על ידי החוק הבינלאומי לשימור. כריתה מואצת של יערות המגיעים עד החוף מגבירה מאוד את הסכנה למפולות של חול ואדמה שיחנקו ריף האלמוגים.

מלבד האלמוגים, גם אוכלוסיית הדגים נמצאת בסכנה, לאחר שלדייגים באיזורים הפגועים נתרמו מאות סירות דיג חדשות ומשוכללות כדי לסייע בשיקום הכלכלי. הן מצמצמות את הדגה באיזורי החוף, מה שיפגע במערכת האקולוגית.

"דרושה פעולה מאוזנת כדי לשקם את הדייגים, תוך כדי הקניית שיטות דיג שישמרו על המערכת, כך שהקהילות החיות בחופים יוכלו להמשיך ולהנות מהדגים גם בעתיד", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully