וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחצים מהומואים? אל תגורו בהולנד

16.3.2006 / 15:44

הולנד מחייבת את מי שמבקש להגר אליה לצפות בקלטת, בה נראים אשה חשופת חזה וגברים מתנשקים. מי שיש לו בעיה, שיגור במקום אחר

לממשלת [[הולנד]] יש מסר, לכל המעוניין להגר לתחומה: אם אתם לוקחים קשה מראות של אנשים השונים מכם – נגיד, אשה המשתזפת בלי חלק עליון, או שני גברים מתנשקים – אז אולי עדיף שתמצאו מקום אחר לבנות בו את חייכם.

בעיתון "ניו יורק טיימס" דווח, כי ממשלת המדינה הכתומה אישרה אתמול מבחן הגירה חדש, במסגרתו נדרשים אנשים הרוצים לעבור להתגורר בה להוכיח שהם מדברים הולנדית בסיסית, ושהם לפחות מודעים לערכים ה[[ליברלי]]ים של המדינה, גם אם אינם מסכימים אתם במאה אחוזים.

כחומר עזר להתכוננות לבחינה מבקשות נציגויות המדינה ברחבי העולם ממהגרים פוטנציאליים לצפות בקלטת, בה מוצגים עירום חלקי והומוסקסואליות כדברים ש"לא מתרגשים מהם כאן".

המבחן, והקלטת המצורפת אליו, מהווים נדבך נוסף בהקשחת חוקי ההגירה למדינה. תהליך זה הואץ מאד בעקבות רצח הבמאי [[תיאו ואן גוך]]. מתנגדי החמרת תנאי ההגירה טוענים שהמבחן והקלטת הם ניסיון מצד הממשלה להפחית את מספרם של מהגרים פוטנציאליים מארצות איסלאמיות. עבדו מנהבי, יו"ר ארגון של ילידי [[מרוקו]] באמסטרדם, אמר ש"זה לא חינוך, זו פרובוקציה. לסרט הזה יש מטרה אחת בלבד – לעצור את זרם המהגרים, במיוחד ממדינות כמו טורקיה ומרוקו".

חברת הפרלמנט ההולנדי, ילידת [[סומאליה]] עיאן הירסי עלי, חלקה על דעתו ואמרה, כי "הסרט הזה מיועד להבהיר לאנשים שעדיין לא הגיעו להולנד שכל הדברים הללו נורמליים כאן, כדי שלא יהיו בהלם כשיראו אותם". הירסי עלי עבדה יחד עם הבמאי ואן גוך על סרט שמתח ביקורת על האיסלאם.

כמו שלט אזהרה על יד המדרגות הנעות

בסרט מוצגים גם מאפיינים אחרים בחברה ההולנדית שלדעת רשויות ההגירה, על המהגר הפוטנציאלי להיות מוכן לפגוש: פקקי תנועה, אבטלה, סכנת השיטפונות במדינה שרובה נמצאת על קרקע הנמוכה מפני הים, וגם צילומי של שיכוני מהגרים מוזנחים ואפורים, וראיונות עם מהגרים המתארים את ההולנדים כ"קרים" ו"מסוגרים".

דובר משרד ההגירה ההולנדי, מוד ברודרו, אמרה ש"זה לא מיועד ללעוג לעצמנו או לאנשים שרוצים לבוא לכאן. אבל אנשים צריכים לדעת לאיזו מין מדינה הם מגיעים. הם צריכים לדעת קצת על הערכים כאן, כמו העובדה שלגברים ולנשים יש את אותן זכויות".

לתושבי מדינות מסוימות, כמו ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד ומדינות [[האיחוד האירופי]], יש פטור מהמבחן ומהצורך לצפות בקלטת. במדינות בהן זוהי עבירה לצפות באשה חשופת חזה או בגברים מתנשקים, מקבלים מבקשי אשרות הכניסה גרסה ערוכה, בה מושמטות התמונות הללו, אולם נושאיהן עדיין נדונים בקריינות.

חברת הפרלמנט הירסי-עלי אומרת שאינה מבינה מדוע הפך הסרט לשנוי במחלוקת כל-כך. "כשהייתי בחנות כלבו ב[[ניו יורק]] לאחרונה, היה שלט על יד המדרגות הנעות: 'זהירות, סכנת נפילה'. הסרט הזה נושא מסר דומה", אמרה, והוסיפה: "זה נועד לאלה שאינם יודעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully