וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס תנסה לחזק התמיכה במלחמה בעיראק באוסטרליה

רויטרס

16.3.2006 / 14:24

צפויה להודות אישית לחיילים אוסטרלים ולהנהגתם על התמדתם בתמיכה בארה"ב בעיראק. עיתוני היבשת החמישית לא מתרשמים

שרת החוץ האמריקאית, [[קונדוליסה רייס]], פתחה מסע בין שלושה ימים ב[[אוסטרליה]] כדי להודות לאחת מבעלות הברית העיקריות של ארצה על השארת כוחותיה ב[[עיראק]], וכדי לדון בעלייתה של סין כמעצמה באזור אסיה ואגן האוקיאנוס השקט.

נוכח עליית האלימות הבין-עדתית בעיראק, ארה"ב להוטה לשמור על מספר רב ככל האפשר של כוחות זרים במדינה. אוסטרליה התחייבה להשאיר שם את כוחותיה אל תוך 2007.

שר החוץ האוסטרלי, אלכסנדר דאונר, אמר לפני פגישתו עם רייס, כי תהיה זו טעות לנטוש את עיראק כעת ולהפקיר אותה לטרוריסטים ולנאמניו של הרודן המודח, [[סדאם חוסיין]]. "אני חושב שנסיים את המשימה. זה קשה אבל אני חושב שנצליח", אמר דאונר אתמול בראיון לתחנת טלוויזיה אוסטרלית.

רייס ועמיתיה ישירו מאותו שירון מקומט

מעורבותה של אוסטרליה בעיראק אינה אהודה במדינה, וסקרי דעת קהל מראים שהתמיכה במשימה האוסטרלית שם מתמעטת. כחברה מקורית ב"קואליציית בעלי הרצון" שתמכה בפלישה האמריקאית ב-2003, אוסטרליה היתה אחת הראשונות ששלחה כוחות, ו-1,300 מחייליה עדיין מוצבים במדינה, בעיקר בדרומה.

מאוחר יותר היום, לאחר שתאכל ארוחת צהריים על סיפון ספינת מלחמה אמריקאית המבקרת בנמל סידני, תישא רייס נאום ותענה על שאלות מסטודנטים, במהלך ניסיון צפוי להפריך את הדעה לפיה עיראק מתקרבת למלחמת אזרחים. "ד"ר רייס ועמיתיה האוסטרלים ישירו ללא ספק מאותו שירון מקומט בנוגע לתסבוכת בעיראק", כתב העיתון "סידני מורנינג הראלד" במאמר המערכת שלו הבוקר.

הדיפלומטית הבכירה של ארה"ב אמורה לסעוד היום בערב בחברת ראש ממשלת אוסטרליה, ג'ון הווארד, המכונה בלגלוג "שריף המשנה" של ארה"ב באזור אסיה, בגלל קשריו הקרובים עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש.

"אוסטרליה עברה מלחמות ועימותים רבים, ותמיד היתה בצד של קידום הדמוקרטיה והחופש, ולכן זו מערכת יחסים חזקה מאד", אמרה רייס ערב צאתה למסע בן תשעה ימים, שהביא אותה גם לצ'ילה ולאינדונזיה.

אולם נושא אחד שבו ישנה מתיחות מסוימת בין הצדדים היא עלייתה של סין. ארה"ב חוששת שהמדינה המאוכלסת בעולם תהפוך ל"כוח שלילי" באזור, בעוד שאוסטרליה רואה אותה בעיקר כהזדמנות עסקית.

רייס אמורה להצטרף לשרי החוץ של אוסטרליה ויפן, ביום האחרון של מסעה, לצורך שיחות ביטחון תלת-צדדיות הצפויות להתמקד גם בסין, בנוסף לצפון-קוריאה ולאיראן. אוסטרליה רואה את מטרת השיחות האלה פחות בהגבלת כוחה העולה של [[סין]], ויותר במציאת תפקיד בינלאומי חיובי לבייג'ינג.

רייס תבקר מחר במלבורן, שם תצפה בתחרויות שחייה במסגרת משחקי חבר העמים הבריטי, ולאחר מכן תוטדה אישית לחיילים אוסטרלים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully