וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון בהחלטת מזוז על סל התרופות

16.3.2006 / 12:41

סיעות מרצ והמפד"ל יוזמות דיון מיוחד על החלטת היועמ"ש לדחות עדכון סל התרופות. תגובות נזעמות במערכת הפוליטית על ההחלטה

סיעות מרצ והמפד"ל יוזמות דיון מיוחד בכנסת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה, [[מני מזוז]], שלא לעדכן את סל התרופות עד לאחר הבחירות. כך דווח בקול ישראל.

ההחלטה עוררה תגובות נזעמות במערכת הפוליטית. ח"כ אפרים סנה, לשעבר שר הבריאות, אמר כי "ההחלטה היא גזר דין מוות לחולים הממתינים לתרופות מצילות חיים".

ח"כ יצחק כהן מש"ס אמר, כי ההחלטה מנוגדת להלכה היהודית, שכן "פיקוח נפש דוחה את התורה כולה". ח"כ זהבה גלאון ממרצ אמרה, כי מדובר בהחלטה אומללה של מזוז. כל מפלגות האופוזיציה מסכימות כי גם אם תגרוף קדימה נקודות זכות בציבור בשל הרחבת הסל יש לבטל את החלטת מזוז.

היועץ מזוז הסביר במכתב ששלח לוועדת סל התרופות, כי קיבל את ההחלטה לאחר שהוברר לו מהוועדה שאין כורח ודחיפות לקבל החלטה מיידית על הרחבת הסל. לדבריו, החלטות הממשלה בנושא עלולות להתקבל משיקולים פוליטיים. ועדת סל התרופות הייתה אמורה להגיש היום לממשלה את הרשימה של התרופות לסיבסוד, אך לאור הנחיית מזוז הוועדה לא תעשה זאת, אלא עד לאחר הרכבת הממשלה. הוועדה כונסה מאוחר, בגלל שלא היה תקציב מדינה לשנת 2006.

בקול ישראל דווח, כי בכירי מערכת הבריאות חלוקים בדעותיהם על החלטת מזוז. יו"ר ועדת סל הבריאות, פרופ' מרדכי שני, אמר כי עיכוב של שבועיים לא ישנה מהותית את מצב החולים. לעומתו אומר שר הבריאות, יעקב אדרי, כי החלטת מזוז היא החלטה קשה החורצת את דינם של חולים רבים. פרופ' אבי רביצקי, חבר הוועדה, אמר כי היועץ מזוז קיבל עובדות מוטעות והפעיל שיקול מוטעה. לדבריו, גם אם אין מדובר בתרופות מצילות חיים הקלת הסבל והכאב שנגרמים לחולים היא סיבה מספקת למנוע את הדחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully